واکنش انگلیس به آزادی نفتکش «گریس ۱»

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۲۰:۱۵:۳۱
کد خبر: ۸۸۵۲۰۹
واکنش انگلیس به آزادی نفتکش «گریس ۱»
وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که به آزادی ابرنفتکش «گریس ۱» توسط دولت جبل‌الطارق واکنش نشان داده، مدعی شد که دولت‌ جبل‌الطارق از ایران ضمانت گرفته که این کشتی به سوی سوریه حرکت نکند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، وزارت امور خارجه انگیس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای نوشت: انگلیس نتیجه اقدامات و فرایندهای قانونی مقامات جبل‌الطارق که برای جلوگیری از رسیدن محموله این کشتی به سوریه در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه اتخاذ کرده را در نظر دارد.

در ادامه بیانیه آمده است: ما در نظر داریم که دولت جبل‌الطارق از ایران ضمانت گرفته که کشتی گریس ۱ به سوی سوریه حرکت نکند. ایران باید به ضمانتی که داده پایبند بماند. ما یک گوشه نمی‌ایستیم و نمی‌گذاریم که ایران یا هرکشور دیگری تحریم‌های حیاتی اتحادیه اروپا علیه کشوری که از سلاح‌های شیمیایی عیله مردم خودش استفاده کرده را دور بزند.

وزارت خارجه انگلیس در آخر نوشت: هیچگونه قیاس یا شباهتی میان حملات و توقیف غیرقانونی و غیرقابل قبول کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز توسط ایران و اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توسط دولت جبل‌الطارق وجود ندارد. به آزادی کشتیرانی و تجارت دریایی باید احترام گذاشته شود و قوانین بین‌المللی بایست حفظ گردند.

نظر شما
پرونده ویژه