خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد:

ارائه گزارش ارتش آمریکا به ترامپ در مورد ایران

۱۳۹۸/۰۶/۲۹ - ۱۲:۰۶:۰۵
کد خبر: ۹۰۰۳۴۹
ارائه گزارش ارتش آمریکا به ترامپ در مورد ایران
خبرگزاری آسوشیتدپرس از ارائه گزارش ارتش آمریکا به ترامپ در مورد ایران خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد:  پنتاگون روز جمعه طیف گسترده ای از گزینه های نظامی را به رئیس جمهور دونالد ترامپ ارائه خواهد داد تا او تصمیم بگیرد به آنچه که مقامات دولتش می‌گویند حمله بی‌سابقه به صنعت نفت عربستان پاسخ دهد.

منابعی به شرط ناشناس ماندن به آسوشیتدپرس گفته‌اند در یک جلسه در کاخ سفید لیستی از اهداف احتمالی هوایی و دیگر پاسخ‌های احتمالی ارائه خواهد شد ، همچنین به او اخطار داده خواهد شد که اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی می‌تواند منجر به جنگ شود.

احتمالا جلسه امنیت ملی در اولین فرصت برای تصمیم گیری در مورد چگونگی پاسخ ایالات متحده در خصوص حمله به یک متحد مهم خاورمیانه تشکیل خواهد شد. ممکن است هر تصمیمی بستگی به این داشته باشد که چه شواهدی از سوی کارشناسان ایالات متحده و سعودی در مورد حمله موشکی و پهپادی توسط ایران قابل اثبات باشد ، ادعاهایی که تعدادی از مقامات از جمله مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا کرده‌اند!

ایران حمله به عربستان سعودی را تکذیب کرده است و به آمریکا هشداره داده است هرگونه اقدام نظامی را با یک جنگ تمام عیار پاسخ خواهد داد.

هم پومپئو و هم مایک پنس معاون رئیس جمهور ، حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را به عنوان "یک عمل جنگی" محکوم کرده‌اند و گفته‌اند مردم آمریکا می توانند اطمینان داشته باشند که ایالات متحده آمریکا قصد دارد از منافع ما در منطقه دفاع کند ، و ما می خواهیم در کنار متحدین خود بایستیم. "

پاسخ ایالات متحده می تواند اقدامات نظامی ، سیاسی و اقتصادی را شامل شود و گزینه های نظامی می تواند حملات هوایی تا حرکات کمتر قابل مشاهده مانند حملات سایبری باشد.  یک اقدام احتمالی برای ایالات متحده می تواند پشتیبانی نظامی از عربستان سعودی برای کمک در دفاع از خطرات احتمالی از سوی شمال باشد ، زیرا بیشتر سیستم پدافند این کشور متمرکز بر تهدیدات حوثی‌های یمن در جنوب شده است.

ژنرال جوزف دانفورد ، رئیس ستاد مشترک ، روز دوشنبه در دیدار با تعداد معدودی از روزنامه نگاران که با او دیدار می کردند تأکید کرد اینکه آیا ایالات متحده در نهایت پاسخ می دهد یا خیر  یک پرسش برای "داوری سیاسی" است ، نه برای ارتش.

دونفورد گفت: "وظیفه من ارائه گزینه‌های نظامی به رئیس جمهور است اگر او تصمیم بگیرد با نیروی نظامی پاسخ داده خواهد شد."

وی گفت: ترامپ از ما طیف گسترده ای از گزینه ها را خواسته است. البته ما در خاورمیانه ، نیروی نظامی در آنجا داریم و برنامه ریزی‌های زیادی را انجام داده‌ایم و گزینه های بسیاری داریم."

اسلوتکین ، مشاور سابق سیاست‌های خاورمیانه برای پنتاگون ، اظهار داشت که امیدوار است ترامپ طیف گسترده ای از گزینه ها و از جمله ابتدایی‌ترین آن‌ها را در نظر بگیرد که این امر می‌تواند استقرار نیروهای و تجهیزات نظامی و دفاعی بیشتر در داخل و اطراف عربستان سعودی برای کمک به افزایش امنیت این کشور باشد.

پنتاگون گفت: ارتش آمریکا و عربستان سعودی در تلاش هستند تا راه هایی برای دفاع بیشتر از شمال این کشور پیدا کند.

پات رایدر، سرهنگ نیروی هوایی و سخنگوی ستاد مشترک روز چهارشنبه به خبرنگاران در پنتاگون گفت که فرماندهی مرکزی ایالات متحده با سعودی ها در مورد راه های کاهش حملات آینده گفتگو می کند.  او گفت گمانه زنی نمی‌کند که چه نوع پشتیبانی می‌تواند ارائه شود.

 دیگر مقامات ایالات متحده گفته‌اند که افزودن سیستم موشکی پاتریوت و سیستم‌های راداری پیشرفته می تواند گزینه‌ای باشد ، اما تصمیمی اتخاذ نشده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز