سخنگوی وزارت خارجه:

نخست وزیر پاکستان فردا به تهران سفر می‌کند

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۹:۴۴:۱۷
کد خبر: ۹۱۰۸۰۱
نخست وزیر پاکستان فردا به تهران سفر می‌کند
سخنگوی وزارت خارجه گفت: نخست وزیر پاکستان فردا یکشنبه در تهران با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار و گفت و گو می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سیدعباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز شنبه با تشریح اهداف سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران اظهار داشت: در چارچوب روابط دیرینه و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان، عمران خان دومین سفر خود را به ایران در سال جاری خواهد داشت و این سفر در چارچوب همکارهای نزدیک و دوستانه دو کشور است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه نخست‌وزیر پاکستان قرار است در این سفر با رهبر انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت و گو کند.

وی همچنین گفت: مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و آخرین تحولات روابط دوجانبه میان ایران و پاکستان مهمترین محور گفت و گوهای عمران خان در سفر یک روزه به ایران است.

موسوی در پاسخ به سوال دیگری درباره مقصد بعدی عمران‌خان و مذاکرات وی با مقامات ایران و عربستان برای میانجی گری اظهارداشت: تا این لحظه موضوع میانجیگری عمران خان  مطرح نیست اما اخرین و مهم ترین تحولات منطقه ای و بین المللی در این سفر مورد گفتگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد:جمهوری اسلامی اعلام کرده چه با میانجی و چه بدون میانجی همواره آماده است که با همسایگان خود از جمله عربستان گفت و گو کند و اگر سوءتفاهمی وجود دارد برطرف شود و اجازه ندهیم منطقه دستخوش تحولاتی شود که اشخاص ثالث و کشورهای فرامنطقه‌ای از این وضعیت سوءاستفاده کنند.

موسوی ادامه داد: ‌آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گفت و گو با کشورهای منطقه که شامل همه کشورها نیز است، موضوعی است که از قبل اعلام شده‌ و طرح‌ها و ابتکاراتی که همیشه داشتیم نیز در همین راستا بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه اظهارداشت: ما  از کشورهای مختلف بخصوص کشورهایی که همواره با حسن‌نیت خواستار منطقه‌ای امن در اینجا بوده‌اند استقبال کردیم و اگر این موضوع مطرح شود جمهوری اسلامی ایران حرف‌ها را خواهد شنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز