آمریکا برای ممانعت از دسترسی داعش به نفت، در شمال سوریه نیرو مستقر می‌کند

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۸:۱۹:۴۵
کد خبر: ۹۱۴۵۶۱
آمریکا برای ممانعت از دسترسی داعش به نفت، در شمال سوریه نیرو مستقر می‌کند
طبق گفته‌های وزیر دفاع آمریکا در کابل، پنتاگون تعدادی از نظامیان آمریکایی را برای محافظت از میادین نفتی در شمال شرق سوریه مستقر کند تا نفت به دست نیروهای داعش و گروه‌های دیگر نیافتد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رویترز از کابل گزارش داه است که «مارک اسپر» در عین حال تاکید کرد که هنوز تصمیم مشخصی در مورد این مساله اتخاذ نشده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در ماه جاری تصمیم گرفت همه یکهزار نظامی آمریکایی مستقر در شمال سوریه را از منطقه خارج کند، تصمیمی که با انتقادهای گسترده ای همراه شد.   

نطامیان آمریکایی در راستای فرآیند عقب نشینی از شمال سوریه، امروز وارد عراق شدند.

در همین حال، اسپر به خبرنگاران در افغانستان گفت: ما نیروهایی در شهرهای شمال شرق سوریه داریم که در نزدیکی میادین نفتی مستقر هستند و این نیروها، اکنون در مرحله عقب نشینی نیستند.  

وی افزود: هدف از این اقدام، جلوگیری از رسیدن درآمدهای نفتی به داعش و گروه های دیگری است که ممکن است خواستار دستیابی به این درآمدها برای فعالیت های زیانبار خود باشند.۹۱۰۹

ترامپ نیز تمایل دارد از طرح پنتاگون مبنی بر حفظ تعداد اندکی از نظامیان آمریکایی در سوریه حمایت کند.

یک مقام ارشد آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) گفت: این تعداد متشکل از احتمالا حدود ۲۰۰ نیرو خواهد بود که برای جنگ با داعش در سوریه باقی خواهند ماند و جلوگیری از پیشرفت های دولت سوریه و نیروهای روسی را در سوریه هدف قرار می دهد.

ترامپ به دلیل خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، با انتقادهای بسیاری از سوی فرماندهان سابق نظامی آمریکا، دموکرات ها و برخی متحدان جمهوریخواه خود روبرو است.

ترامپ خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اولین بار اواخر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، تصمیمی که به استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع وقت آمریکا منجر شد.

اسپر جانشین متیس شد و اکنون در کانون یکی از جنجالی ترین تصمیمات ترامپ در زمینه سیاست خارجی قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز