نماینده مجلس شورای اسلامی:

تک نرخی کردن قیمت بنزین جنبه انتخاباتی دارد/ فضای مجلس و کمیسیون انرژی علیه زنگنه نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۵:۱۶:۱۰
کد خبر: ۹۳۰۰۴۴
تک نرخی کردن قیمت بنزین جنبه انتخاباتی دارد/ فضای مجلس و کمیسیون انرژی علیه زنگنه نیست
یک عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام برخی از نمایندگان در طرح مسائلی نظیر تک نرخی کردن بنزین تصریح کرد: طرح‌هایی با این محور مصارف انتخاباتی دارد.

«جلال میرزائی»، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی، در خصوص جلسه اخیر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: با توجه به اینکه زنگنه ابتدای جلسه اعلام کرد، خود را موظف به پاسخگویی به استیضاح کنندگان می‌داند و برای آنها احترام قائل است، فضای دوستانه‌ای بر جلسه حاکم بود. در مقابل اعضای کمیسیون نیز تاکید داشتند صرفا برای رفع ابهامات حاضر شدند و اگر توضیحات وزیر قانع کننده باشد، استیضاح در حد کمیسیون جلو برود.

او در خصوص زمان جلسه بعدی کمیسیون انرژی با وزیر نفت، تصریح کرد: خوشبختانه جلسه بعدی استیضاح به هفته آینده و بعد از اجلاس اوپک، موکول شد.

این نماینده مجلس در خصوص محور مسائل مطرح شده در این جلسه، خاطرنشان کرد: در صورتی که زنگنه نقشی در تصمیم‌گیری افزایش قیمت بنزین نداشته است، عده‌ای نارضایتی مردم را بهانه‌ای قرار دادند و سوالاتی را مطرح کرده و تشخیص داده‌اند در این شرایط وزیر را به مجلس بکشانند و استیضاح کنند.

میرزائی در واکنش به صحبت‌های یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه استیضاح زنگنه در مجلس رای می‌آورد، افزود: هنوز فضای مجلس برای قضاوت قطعی در مورد استیضاح وزیر شکل نگرفته است. به نظر می‌رسد استیضاح رای نیاورد و نماینده‌ای که این نظر را داده، شناختی از فضای داخلی مجلس ندارد.

او در ادامه افزود: حتی مخالفین هم در مورد پاکدستی، سلامت و توانایی وزیر نفت تردیدی ندارند و زنگنه را وزیری، توانمند می‌دانند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مخالفین هم به ویژگی‌های خوب زنگنه صحه می‌گذارند» عنوان کرد: فضای مجلس علیه زنگنه نیست. به علت تصمیم‌گیری‌های اخیر، عده اندکی فضا را به سمت ضدیت و تقابل با رئیس‌جمهور خواهند برد و با این تقابل می‌خواهند به نوعی با زنگنه تسویه حساب کنند.

میرزائی در واکنش به اقدام برخی از نمایندگان در طرح مسائلی نظیر تک نرخی کردن بنزین تصریح کرد: طرح‌هایی با این محور مصارف انتخاباتی دارد. تمرکز ما باید حل مشکلات پیش‌رو به خصوص گرانی باشد چراکه هیچ‌گاه در کشور این رویه نبوده که قیمتی بالا برود و با تغییرات بشود، قیمت‌ها را پائین آورد.

او در پایان گفت: انتظار می‌رود نمایندگان این مباحث متفرقه که با انگیزه‌های انتخاباتی مطرح می‌شود را کنار بگذارند، چراکه این مباحث دامن زدن به التهابات جامعه محسوب می‌شود. هم اکنون زمان مناسبی برای طرح این مباحث نیست.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز