عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

توهین و تحقیر در هیچ منسک و مکتب اخلاقی بویژه اسلام حلال نیست/ در آینده شاهد دوقطبی‌های شدید هستیم

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۳:۰۱:۰۵
کد خبر: ۹۵۶۷۱۵
توهین و تحقیر در هیچ منسک و مکتب اخلاقی بویژه اسلام حلال نیست/ در آینده شاهد دوقطبی‌های شدید هستیم
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در آینده شاهد دوقطبی های شدید هستیم و خسران بیشتری به کشور وارد می شود.

«محمدتقی فاضل میبدی»، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در ارتباط با "توهین  کردن به روحانیت" گفت: توهین کردن به هر شخصی برایش مجازات معین شده و البته نوع مجازات بسته به نوع توهین است و این اختصاص به روحانی و غیر روحانیت ندارد. این ها باید جرم انگاری و برایش دادگاه تشکیل شود. کرامت انسان به گونه‌ای است که هیچ کس حق هیچ گونه تعرضی به فرد دیگر، را ندارد جز نقد کلام که بحثی، جداست. تعرض به حریم افراد که باعث توهین و تحقیر فرد شود در هیچ منسک و مکتب اخلاقی بویژه اسلام حلال نیست و شدیدا مذمت شده، و پیامبر هم این را نهی کرده  است.

او ادامه داد: پاره ای از آقایان امروز معتقدند که هدف وسیله را توجیه می کند و برای اینکه رغیب سیاسی خود را از میدان به در کنند، خیلی از  بی اخلاقی ها را مرتکب می شوند. وقتی  مسایل اخلاقی و مسایل حقوقی جامعه در چرخه های سیاست و جناح بندی ورد پیدا کند، حق عده ای پایمال می شود. یک عده ای صاحب تریبون هستند و صدایشان به همه می رسد و می توانند، هرچه که می‌خواهند بگویند.

میبدی گفت: عده ای هم  دستشان به جایی نمی رسد، مظلوم و مغلوب هستند این ثمره ای بد در جناح بندی های سیاسی است. اگر اخلاق را خودی و غیر خودی کردیم دیگر اسمش اخلاق نمی شود؛ اخلاق فراگیر است.

او در ارتباط با رد و تایید صلاحیت ها در شورای نگهبان مطرح کرد: روشی که شورای نگهبان در پیش گرفته باعث تاسف است. شورای نگهبان مصالح کشور را زیر پا گذاشت، مجلسی که در راس امور بوده و نظامی که بر رای مردم مبتنی است را اگر بخواهیم در دایره تنگ جناح سیاسی قرار دهیم، باعث تضعیف جمهوریت، نظام جمهوری اسلامی و تضعیف حقوق مردم خواهد شد. امیدورام شورای نگهبان تجدید نظر کند. روشن است که شورای نگهبان جامعه را از حقوقش محروم می کند آن هم با اتهامات واهی.

میبدی در پایان درباره نظارت استصوابی  گفت: این نظارت استصوابی که  روز به روز دایره اش تنگ تر می شود مصالح کشور را در نظر نمی گیرد. در آینده شاهد دوقطبی های شدید هستیم و خسران بیشتری به کشور وارد می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز