عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ویروس‌های دیگری در راه است/ ما به امکانات غربی نیازی نداریم فقط می‌خواهیم منابع خود را آزاد کنیم/ بمب اتم آمریکا هم نمی‌تواند با کرونا مقابله کند/ یک ماه کشور را قرنطینه کنیم که چه بشود

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۰۹:۱۶:۳۱
کد خبر: ۹۸۵۶۶۰
ویروس‌های دیگری در راه است/ ما به امکانات غربی نیازی نداریم فقط می‌خواهیم منابع خود را آزاد کنیم/ بمب اتم آمریکا هم نمی‌تواند با کرونا مقابله کند/ یک ماه کشور را قرنطینه کنیم که چه بشود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر پولی که غرب بلوکه کرده آزاد شود ایران حتماً می‌تواند بخش عمده آن را در قسمت تحقیق و تفحص و چگونگی مقابله با ویروس کرونا به کار برد و بهتر می تواند، این بیماری را مهار کند.

«شهروز برزگر»، نماینده مردم سلماس‌ و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با فشار آمریکا در شرایط کرونا علیه ایران گفت: ایران ویروس خانمان‌سوز کرونا را از قبل پیش بینی نکرده بود اما جمهوری اسلامی ایران از قبل پیش‌بینی کرده بود که توسط آمریکا تحریم‌های ظالمانه صورت می گیرد و در سایه آن مواد غذایی و اقلام اساسی مورد نیاز را تهیه کرده بود. بارها توسط مسئولین اعلام شده بود که به اندازه کافی جنس و اجناس در انبارها داریم این ذخیره سازی به علت کرونا نبود، بلکه تدابیر از قبل اندیشیده شده بود و بارها وزیر صمت اعلام کرد اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در کشور، وجود دارد. 

او ادامه داد: در موضوع کرونا در شبکه های مجازی شاهد بودیم، مردم اروپا به فروشگاه‌ها هجوم آوردند، تنها کشوری که در شرایط بحران کرونا بدین شکل عمل نکرد ایران بود. مردم ایران به شکل و شیوه غرب و اروپا به فروشگاه ها هجوم نیاوردند زیرا اطمینان کامل داشتند که ایران همه چیز دارد و قفسه ها خالی نمی شود. جمهوری اسلامی ایران نزدیک ۴۰ سال است که توسط آمریکا تحریم شده و این موضوع، تازگی ندارد.

بزرگر گفت: ایران هیچ وقت از تحریم‌ها استقبال نکرده و همیشه شکایت خود را از طریق مقامات رسمی در همه نشست‌ها و محافل سیاسی عرضه داشته است. آمریکا بارها عنوان کرده تحریم های حداکثری علیه ایران وضع کرده است، تحریم هایی تحت عنوان تحریم‌های فلج کننده. آمریکا با کشور ایران مشکل دارد و دشمن درجه یک ایران است.

او اضافه کرد: روش، شکل و شیوه آماری که توسط مرکز بهداشت هر کشور ارائه شد نشان داد ایران موفق‌تر از سایر کشورها عمل کرده است. درخواست جمهوری اسلامی از جامعه جهانی و افکار عمومی این است که کشور آمریکا تحریم‌ها را لغو کند تا ایران بهتر بتواند در این بیماری به شهروندان خود خدمات، ارائه و تجربیات مثبت خود را در اختیار جامعه جهانی قرار دهد. در بحران کرونا مفهوم «بنی آدم اعضای یکدیگرند که درآفرینش ز یک پیکرند»، صدق می‌کند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ایرانیان بودند که در گذشته الکل را کشف کردند و الان کاربردی ترین ماده ای است که کل جامعه بشری در این شرایط، از آن استفاده می کند. الکل جامعه انسانی را نجات داده و ایران اگر امکانات و منابع خودش را در اختیار داشته باشد موفق تر عمل می‌کند. ما به امکانات غربی نیازی نداریم فقط می‌خواهیم امکانات خودمان را در اختیار مان قرار دهند. اگر پولی که غرب بلوکه کرده آزاد شود ایران حتماً می‌تواند بخش عمده آن را در قسمت تحقیق و تفحص و چگونگی مقابله با این ویروس به کار برد و بهتر می تواند، این بیماری را مهار کند. مردم ایران صاحبت تمدن دیرینه هستند و همیشه اقدامات کشور ما به نفع جامعه بشریت بوده اما آمریکا ذات شیطانی خود را در همه شرایط نشان می‌دهد. در این شرایط سخت همه باید به فکر هم باشیم چون جامعه بشری در تهدید است.

نماینده مردم سلماس ادامه داد: ویروس کرونا بین ایران، افغان، اروپا، اسپانیا، آفریقا، سیاه پوست و گاوچران فرقی نمی گذارد، ویروس کرونا نگاه نمی‌کند فرد دموکرات است یا جمهوری‌خواه جورج بوش است یا ترامپ، کله زرد است یا کله سیاه، کل جامعه بشریت را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ویروس های دیگر در راه است جنگ جهانی سوم اتفاق افتاده است. امروز کرونا روز بعد ترونا، ترامپونیا، هر کشوری با ویروس مختلف خود می خواهد قدرت نمایی کند جهان به این سمت روی آورده است اما خبر ندارند در عصر جدید جامعه بشری بیدار شده است و قدرت ها، جایگاه خود را از دست دادند. آمریکا یکی از ابر قدرت هاست که ویروس کرونا او را زمین‌گیر کرده است. بمب اتم آمریکا نمی‌تواند با این ویروس مقابله کند و تمدن اروپا هم نیز نمی‌تواند با این ویروس مقابله کند. اگر جامعه جهانی به دور از جریان بندی و منیت ها  در جهت مقابله با این ویروس خانمان سوز متحد شوند، می توانند موفق باشند و راه چاره ای پیدا کنند. 

نماینده مردم سلماس مطرح کرد: علم و آگاهی و دانش ایرانیان مسبوق به سابقه است. دلار و یوروهای ما در کشورهای اروپایی اسپانیایی آزاد شود، بخش عمده آن ها را در مقابله با کرونا سرمایه‌گذاری می‌کنیم. جامعه جهانی مطمئن باشد اگر ایران زورتر از کشورهای دیگر به واکسن این ویروس دست پیدا کند قطعاً آن را در اختیار کل جامعه بشری قرار می دهد کما اینکه امروز الکل در کل جامعه بشری، مورد استفاده است. 

او در پایان گفت: اینکه بخواهیم ایران را با چین قیاس کنیم و بخواهیم سیاست‌های آنها را در کشور پیاده کنیم، درست نیست. ساختار اجتماعی سیاسی چین کمونیست با وضعیت حاکمیتی ایران متفاوت است. در مجلس طرح سه فوریتی قرنطینه رای نیاورد یک ماه کشور را قرنطینه کنیم که چه بشود. خانواده‌ها و یکسری مشاغل را نمی‌شود مهار کرد اما با حفظ نکات بهداشتی می توان این بیماری را مهار کرد. قرنطینه‌ افراد و شهر به شهر را در دستور کار قرار دهیم اما کل کشور را نمی‌توان قرنطینه کرد زیرا سیستم سرویس‌دهی به کل مردم را نداریم. جامعه بشریت باید به آمریکا فشار آورد تا دست از شیطنت خود بردارد و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را، لغو کند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز