برگزاری ۶۷۰ برنامه ورزشی بازی‌های بومی و محلی در حوزه بانوان در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۲:۵۳:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۸۶۶۲
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان سیستان و بلوچستان گفت : طی سال گذشته، تعداد ۶۷۰ برنامه ورزشی بازی‌های بومی و محلی در حوزه بانوان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  محمد امیر براهویی اظهار داشت: طی سال گذشته، تعداد ۶۷۰ برنامه ورزشی بازی‌های بومی و محلی در حوزه بانوان اجرا شد که رشد چشگمیر و قابل توجهی در این حوزه داشته‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در سطح کشوری و استانی بیان داشت: ۳۴۴ جشنواره‌های ورزشی در حوزه بانوان و در رشته‌های مختلف به مناسبت‌های گوناگون از قبیل نوروز ، عفاف و حجاب، ماه مبارک رمضان، دهه فجر و.... برگزار شده که نسبت به سال ۹۷ در این خصوص، رشد دوبرابری بوده است. 

براهویی در ادامه افزود: در سال ۹۸ هیات ورزش روستایی و عشایری استان سیستان و بلوچستان؛ در مجموع ۱۲ دوره‌ی کارگاه آموزش داوری و مربیگری را برگزار نموده ، که از این تعداد ۸ دوره را حوزه بانوان از آن خود کرده‌اند.

این مسوول ورزشی گفت: هیات ورزش روستایی بازی‌های بومی و محلی در بخش بانوان بیشترین کارگاه‌های آموزشی و تربیت مدرس را در بین تمام هیات‌های استانی داشته، که باز هم اتفاق بسیار خوبی در زمینه اموزش، احیای و توسعه این ورزش بومی صورت گرفته است.

براهویی با تاکید بر برگزاری المپیادهای ورزش روستایی در سطح کشوری و استانی اذعان داشت: سال گذشته در سطح کشوری و استانی، ۶۲ مورد المپیاد خانه ورزش روستایی، تحت عنوان "جام یارگران زندگی" در حوزه بانوان و در رشته‌های تنیس روی میز، دارت، هفت سنگ مهارتی، فوتبال دستی اجرا شده  است.

وی تعداد ۲۱۱ برنامه ومسابقات ورزشی ، ۲۲المپیاد ورزشی، ۳۳ همایش پیاده‌روی و کوهپیمایی، ۱۰ دوره مسابقات و جشنواره‌های ورزشی کشوری را از دیگر برنامه‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان سیستان و بلوچستان در حوزه بانوان دانست.

محمد امیر براهویی با ابراز امیدواری بیان داشت: با توجه به وضعیت بحرانی همه‌گیری ویروس کرونا، مسابقات ورزشی در حال حاضر لغو شده که امید است با بازگشت به شرایط عادی، روند اجرای این مسابقات مجددا از سر گرفته شود.

رئیس هیات روستایی بازی های بومی و محلی استان در پایان با تاکید بر اهمیت ورزش  بانوان در سلامت جامعه افزود: بانوان با مشارکت خود در فعالیت‌های ورزشی ضمن کاهش اسیب‌های اجتماعی می‌توانند با ایجاد روحیه شادی و نشاط در خانواده، سلامت جامعه را به همراه داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز