۲۴۰ هزار تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۶:۴۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۹۳۸۳
۲۴۰ هزار تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۲۴۰ هزار و ۹۹۰ تن کالا از پایانه های مرزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  تیمور باقری اظهار داشت: ۲۴۰ هزار و ۹۹۰ تن کالا توسط ۹ هزار و ۹۰۶ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در سه ماهه ابتدای سال جاری صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲۱ هزار و ۸۵۸ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک و ۱۹ هزار و ۱۳۲ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است، افزود: مواد غذایی، مصالح ساختمانی، مواد سوختی و گاز مایع عمده کالاهای صادراتی این مدت استان را تشکیل می‌دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به تأثیر شیوع کرونا در مبادلات مرزی با کشورهای افغانستان و پاکستان گفت: با وجود اثرات منفی شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، مبادلات مرزی این استان با کشورهای همسایه با پیگیری‌های انجام شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان با قوت ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۹۱ هزار و ۶۰۰ تن کالا با سه هزار و ۹۵۹ دستگاه کامیون در مدت مذکور از طریق پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک استان سیستان و بلوچستان ترانزیت شده است.

باقری تصریح کرد: با توجه به اینکه ترانزیت و تجارت کالا به کشورهای همسایه از جمله مهمترین مزایای نسبی سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود این اداره کل بهسازی و توسعه پایانه‌های مرزی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز