استاندار :

توانمندسازی بانوان سیستان و بلوچستان نیازمند جریان ‌سازی است

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۰:۲۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۸۱۷۲
توانمندسازی بانوان سیستان و بلوچستان نیازمند جریان ‌سازی است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای بانوان استان نیازمند تلاش مستمر و جریان سازی موثر در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  احمدعلی موهبتی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: نتیجه جریان سازی این است که سرمایه‌های معنوی، فکری و مادی بانوان استان وادار به تحرک شود و این قشر از اجتماع در زمینه تولید، توسعه و تعالی جامعه اثرگذار باشند.

وی گفت: بانوان سیستان و بلوچستان باید به این باور برسند که نقش آفرین و تاثیرگذار هستند و نقطه اتکایشان توانمندی خودشان است و در این زمینه تلاش کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هم‌اینک سرمایه معنوی بانوان از باب آگاهی و کسب علم و دانش و حتی سرمایه مادی بعضا بیشتر از مردان است که این سرمایه‌های مهم باید در اختیار فرآیند تولید قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش کردیم در حوزه بانوان سندی برای توجه به توسعه همه جانبه جامعه زنان که ۵۰ درصد ظرفیت انسانی جامعه را تشکیل می‌دهند تدوین کنیم که در این راستا “سند جامع ارتقای زنان و خانواده” در استان تدوین و در سطح کشوری نیز به تصویب رسیده است.

موهبتی ادامه داد: انتظار من از دفتر امور بانوان این است که با همکاری بانوان توانمند و اثرگذار استان در این حوزه تغییر نگرش ایجاد و با ارتقای شاخص‌های حوزه بانوان، نقش آفرینی آنان را در اجتماع  بیش از گذشته برجسته کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهارداشت: اگرچه انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی تنها ملاک برای توانمندسازی آنان نیست اما این موضوع مقدمه‌ای برای حضور فعال تر زنان در عرصه اجتماع است.

علی زینی وند گفت: ویژگی اصلی و مهم مدیریتی مدیرکل قبلی امور بانوان که موجب ارتقای جایگاه مدیریتی وی به فرمانداری نیز شد، روحیه پرتلاش و پیگیری بود که با حضور در نشست‌های مختلف، موضوعات مربوط به حوزه بانوان را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کرد.

وی خطاب به مدیرکل جدید امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر ادامه این روند عملکردی افزود: نگاه راهبردی به حوزه کاری همراه با برنامه از دیگر ویژگی‌های مدیرکل قبلی امور بانوان بود که راهکارهایی را تدوین و براساس آن پیگیر نتیجه بود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همچنین مدیرکل قبلی امور بانوان در حوزه معرفی بانوان توانمند به حوزه سیاسی جهت انتصاب در پست‌های مدیریتی نقش اثرگذاری داشت.

در این مراسم از زحمات فریبا برنایی بجد تقدیر و زهرا ابراهیمی به عنوان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان منصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز