۱۵۵ میلیارد تومان برای ساخت ۶ موج شکن سواحل مکران هزینه شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۴:۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۶۱۷۵
۱۵۵ میلیارد تومان برای ساخت ۶ موج شکن سواحل مکران هزینه شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۵ میلیارد تومان برای ساخت ۶ موج شکن در طول سواحل مکران از گواتر دشتیاری تا درک زرآباد کنارک هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، بهروز آقایی اظهار داشت: اجرای چنین پروژه هایی در سواحل سیستان و بلوچستان بسیار تاثیر گذار است، چراکه موجب تثبیت جمعیت و جلوگیری از کوچ اجباری مردم برخی از روستاهای ساحلی که در خشکسالی های اخیر آسیب دیده اند، به سمت حاشیه شهرها می شود.

وی از دیگر اهداف مهم ساخت این موج شکن ها را اشتغال زایی، محرومیت زدایی، توسعه پایدار، توسعه گردشگری دریایی، اهداف پدافند غیرعامل و توزیع یکنواخت جمعیت در طول نوار ساحلی سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با آغاز واگذاری موج شکن های چندمنظوره مردمی در جنوب شرق کشور گامی دیگر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه سواحل مکران برداشته شد.

وی  بیان کرد: این اداره کل به منظور تسهیل در ترافیک و عبور و مرور دریایی، ایمنی شناورها و حفاظت از منابع دریایی و خشکی و از همه مهمتر رونق اشتغال و ایجاد اقتصاد پایدار منطقه اهداف کلانی را در راستای مسئولیت های قانونی و اجتماعی خود دنبال می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ساخت موج شکن چند منظوره مردمی از سال ۸۶ در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این موج شکن ها به اتمام رسیده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی و ارگان های خدمات رسان دولتی است.

آقایی با اشاره به برخورداری این موج شکن ها از ۲ بازوی اصلی و فرعی و حدود هشت هکتار حوضچه و ۱۹ هکتار اراضی پسکرانه سند دار، اضافه کرد: برخی از این موج شکن ها دارای بازوی رسوب گیر نیز هستند.

وی گفت: با پیگیری های این اداره کل از طریق ۲ سازمان بنادر و دریانوردی و مدیریت و برنامه ریزی، مجوز واگذاری این موج شکن ها از طریق کمیسیون تلفیق دولت در ماه گذشته اخذ و کارگروه تخصصی واگذاری آن نیز تشکیل شد که به طور قطع رونق اشتغال و سرمایه گذاری در سواحل مکران را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فقط موج شکن گواتر علاوه بر توسعه گردشگری ساحلی و ایجاد پناهگاه امن نظامی، مرکز ثقل فعالیت های صیادی برای روستاهای هدف با جمعیت تقریبی بیش از سه هزار نفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت، موج شکن رودیک،گوردیم، بیردف و جد به سازمان شیلات ایران برای فعالیت های صیادی و آبزی پروری و موج شکن گواتر به نیروی دریایی ارتش جهت کاربری نظامی و موج شکن گیشاپ برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT اختصاص یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز