نصب دستگاه جدید پایش کیفیت هوا در زاهدان

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۰:۴۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۰۰۴۸
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه جدید پایش غلظت ذرات معلق در هوای شرکت « تئودور فردریش» در ایستگاه پایش کیفیت هوای زاهدان نصب و فعال شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری اظهارداشت: این دستگاه جدید قادر است به صورت همزمان و برخط غلظت ذرات معلق با اندازه‌های کمتر از ۱، ۲.۵  و ۱۰ میکرون را بدون ایجاد آلودگی صوتی پایش کند.

وی افزود: دستگاه جدید علاوه‌بر این میزان برخی گازهای آلاینده جو مانند o۳ و so۲ و co را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص اعتبار هزینه شده برای تأمین این دستگاه گفت: این دستگاه از طریق سازمان هواشناسی کشور تامین شده که هم‌اینک هزینه خرید آن بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان است.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۲ ایستگاه پایش گردوغبار در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ایستگاه زابل به دلیل خرابی دستگاه همچنان غیر فعال است البته پیگیری‌های لازم برای تعمیر و راه‌اندازی مجدد آن ادامه دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان جزو بادخیزترین استانهای کشور است که در بسیاری از روزهای سال از وجود آلاینده‌های جوی بویژه ذرات گردوغبار رنج می‌برد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های توسعه شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان لازم است حداقل ۱۲ ایستگاه جدید پایش غلظت ذرات معلق در شهرهای مختلف استان بویژه ایرانشهر، زهک، نصرت آباد، سراوان و دلگان راه‌اندازی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز