روزانه ۶ هزار تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۹:۰۷:۲۹
کد خبر: ۱۲۰۴۳۷۷
روزانه ۶ هزار تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه ۶ هزار تست کرونا در سیستان و بلوچستان از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان انجام می‌شود که این روند به بیماریابی و کنترل آن کمک بسیار زیادی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر حسینعلی شهریاری با بیان اینکه امکانات مورد نیاز برای درمان بیماران کووید۱۹ در سیستان و بلوچستان و زاهدان آماده شده است اظهارداشت: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلاتی که در این استان داریم مراجعه دیر هنگام مبتلایان به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی است.

وی بیان کرد: خطر انتقال ویروس کرونا از سوی سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرز مشترک با ۲ کشور افغانستان و پاکستان وجود دارد، بنابراین باید به سرعت جمعیت این استان را ایمن کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: تیم واکنش سریع وزارت بهداشت تجارب ارزشمندی از مقابله با بیماری در خوزستان و برخی از مناطق کشور را داشت و از هفته قبل که این تیم در زاهدان مستقر شده تجارب خوبی به دانشگاه‌های علوم پزشکی منتقل شده است.

وی افزود: خیلی از هم استانی‌های ما در سیستان و بلوچستان پس از تزریق واکسن ایرانی به رهبر معظم انقلاب به عنوان بزرگترین شخصیت جهان اسلام؛ منتظر تزریق اکسن ایرانی کووایران برکت هستند.

شهریاری با بیان اینکه با نخستین پیک جدی ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان روبرو بودیم اظهارداشت: فضاسازی منفی در روزها و هفته‌های اخیر در مورد این استان ایجاد شده بود اما وزیر بهداشت هم بدرستی اعلام کرد که در این استان تخت‌های خالی بیمارستانی داریم.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با فوت ۲۱مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۹۲ رسید.   

دکترمحمد هاشمی شهری با بیان اینکه ۷۴۷ بیمار حاد تنفسی و  ۳۷۱ مبتلا به کرونا بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند اظهارداشت: یکهزار و ۵۲۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به کرونا مبتلا شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز