خسارت ۸۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان

۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۰۶:۴۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۸۳۳۹۱
خسارت ۸۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به بارندگی بیش از ۳۵۰ میلی‌متری باران طی چند روز اخیر گفت: سیلاب و بارندگی‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان به راه‌های ۱۳ شهرستان جنوبی این استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ،  «علی بامری» اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر ۸۰ محور با یکهزار و ۶۰ کیلومتر راه، ۲۷۷ ابنیه فنی آسیب جدی دیده و تخریب شده است.

وی افزود: ۱۰۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر بارندگی شدید اخیر در محاصره سیل قرار داشتند که تاکنون ۴۵ محور روستایی محصور در سیلاب توسط راهداران این اداره کل بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی ۵۳ محور روستایی ادامه دارد.

بامری گفت: تاکنون یکهزار و ۵۰۰ مترمکعب ریزش برداری مسیرها انجام شده و تعداد ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و ۴۴۰ نیروی فعال شامل اکیپ‌های مختلف راهداری در شهرها و روستاهای مختلف تا پایان عملیات بازگشایی و آسان‌تر کردن ترددها فعال هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان وبلوچستان گفت: محورهای روستایی در دشتیاری فاقد ابنیه فنی هستند و در پی بارندگی‌ها تخریب شده‌اند. 

بامری با اشاره به اینکه ۱۳ هزار کیلومتر طول راه‌های حوزه استحفاظی این اداره کل شامل یکهزار و ۴۰ کیلومتر راه اصلی آسفالت، ۴۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۶۶۳ کیلومتر راه فرعی و هشت هزار و ۶۶۲ کیلومتر راه روستایی در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان است، خاطرنشان کرد: راه‌های روستایی استانداردهای لازم را ندارند و باید با تخصیص اعتبارات ویژه اقدامات لازم برای استانداردسازی آنها انجام شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز