اجرای حدود پنج هزار هکتار آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۸:۳۶:۵۲
کد خبر: ۹۷۹۱۲۷
اجرای حدود پنج هزار هکتار آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان تاکنون به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، جعفر زربافتی اظهار داشت: همچنین از ابتدای سالجاری تجهیز ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سیستم‌های نوین آبیاری در دستور کار این مدیریت قرار گرفت است.

وی افزود: تاکنون در سالجاری برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری ۷۴۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اجرای این عملیات با بهره‌گیری از توان ۴۵پیمانکار آبیاری تحت فشار، ۹مشاور حقوقی طراحی و نظارت و ۱۶ ناظر از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی بومی انجام شده و ظرفیت بسیار مطلوبی برای ادامه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان ایجاد شده است.

وی افزود: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

زربافتی بیان کرد: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام نویسی‌ تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

وی گفت: صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز