مورچه های شیرازی به پاک کن رسیدند

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۱:۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۰۱۳۰
مورچه های شیرازی به پاک کن رسیدند
فیلم مستندِ کوتاه مورچه ها با موضوع اهمیت بازیافت زباله با روایتی از علیرضا میرزایی در شیراز ساخته شد و در اولین حضورش به دومین جشنواره ی فیلم آنلاین پاک کن راه یافت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  کارگردان این مستند اظهارداشت:اغلب افرادی که در کلانشهرها به وسیله ی جمع آوری ضایعات در خیابان ها به امرار معاش پرداخته و از این طریق ارتزاق میکنند، در پاره ای از مواقع دچار مشکلات عدیده ای شده و مسئولین ذیربط باید و با تشکیل کارگروه هایی در سطح کلانشهر ها ، آسیب های تحمیل شده بر این قشر از جامعه را تقلیل داده و چتر حمایتی خود را هر چند بسیط تر ، بر سر آن ها بگستراند.
میرزایی افزود: این افراد می توانند کمک بسزایی به طبیعت و معضلات زیست محیطی که گریبان گیرِ جامعه ی شهری شده، کرده و مانند نقش مورچه ها برای طبیعت، به صورت غیر مستقیم در چرخه ی بازیافت ضایعات نقش موثر و عمده ای را ایفا کنند. 
این مستند سازِ  بیان کرد: در آینده اثری با موضوع حمایت از کالای ایرانی، تولید کرده و در جهت فرهنگ سازی در راستای این مهم، قدمی هر چند کوتاه بردارد، باید فراموش نکنیم بدون حمایت سازمان های ذیربط ، تحقق چنین امرِ خطیری امکان پذیر به نظر رسیده و از دامنه ی شعار زدگی پایش را فراتر نمیگذارد.
 وی با بیان اینکه  مستند با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس تهیه شده است، خاطرنشان کرد:علیرضا میرزایی(روایتگر)،محمد ناصری راد( تصویربردار ،تدوین و صدا گذاری)، محسن فلاح زاده (تصویربردار، موسیقی متن)،محمد حسین فلاح زاده (موسیقی متن)،ساسان حیدر پور (تهیه کننده)،امید احمدپور شمس آباد(سرمایه گذار)عوامل اجرایی این مستند که درسال 99 تولیده سده است، هستند.
 علیرضا میرزایی ۳۰ ساله، ساکن شیراز ، فارغ التحصیل رشته ی کامپیوتر و هم اکنون کارمند اداره ی تامین اجتماعی استان فارس است که با ساخت این مستند اجتماعی اولین گام جدی و حرفه ای خود را در عرصه ی فیلمسازی برداشته است. 
 
جشنواره آنلاین فیلم‌ کوتاه پاک‌ کن با پایان‌ یافتن مهلت ارسال آثار به دومین دوره جشنواره پاک‌کن داوری مردمی و تخصصی آثار از 1 تیرماه 1399 آغاز شده؛ این آثار تا تاریخ 31 تیرماه 1399 مورد داوری قرار خواهند گرفت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز