مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس:

یکی از دستاوردهای ارزشمند دین مبین اسلام ، احیاء شأن و منزلت معنوی زنان و دختران است

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۰۸:۳۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۲۳۲۴
یکی از دستاوردهای ارزشمند دین مبین اسلام ، احیاء شأن و منزلت معنوی زنان و دختران است
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس: یکی از دستاوردهای ارزشمند دین مبین اسلام ، احیاء شأن و منزلت معنوی زنان و دختران است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، معصومه دستغیب  با بیان این که اسلام برای دختران، شأن و منزلت ویژه ای قائل شده که احترام پیامبر اکرم (ص) به دخترشان فاطمه (س)، نمونه ‌ای از یک الگوی صحیح و منطقی نسبت به دختران است تاکید نمود: اگر کسی خودش را به عنوان مسلمان معرفی می‌کند، رفتارش نیز با دختران باید مطابق با رفتارها و نگاه پیامبر به دختر و خانواده اش باشد .
وی راه چاره برای ادای احترام به منزلت دختر را در آگاهی بخشی و رهنمون های اندیشمندان و اساتید اخلاق جستجو می کند و می گوید باید مردم را نسبت به جایگاه دختران و تکالیفی که جامعه در قبال آنها دارد آگاه کرد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه خانواده در واقع اولین کانون تربیت افراد محسوب می‌شود و با توجه به نقش اساسی و پایه ای مادران در خانواده ، گفت: نیروی پرقدرتی که باعث خواهد شد جوانان به سعادت واقعی نائل شوند وجود مادری است که شجاعت و اعتماد به نفس دارد و پدری که حامی خانواده است بانوان با تربیت صحیح خودش انسان می سازد و جامعه به را به سمت شکوفایی سوق می دهد پس تربیت و آموزش دختران نقش اساسی در پیشرفت جامعه دارد و جامعه نیز نقش مهمی برای ایجاد امنیت و احساس اعتماد در دختران دارد در نتیجه نقش‌آفرینی جامعه برای خانواده و به ویژه دختران باید زیاد شود.
دستغیب افزود: خیریه هایی در استان فارس هستند که خدمات خوبی به حوزه خانواده و زنان سرپرست خانوار ارائه می‌ دهند اما متاسفانه خیریه‌های ازدواج آنطور که باید نه از نظر تعداد و نه از نظر کیفیت و نوع خدمات مطلوب نیستند،یکی از مشکلات و دغدغه‌های جوانان ما مقوله ازدواج مناسب است که اینگونه خیریه ها هم می توانند جوانان را به این سنت حسنه تشویق کنند و هم تسهیلگر برخی نیازهای آنان باشند.
وی با بیان نیازمندی های دختران استان فارس در زمینه فعالیت ورزشی سالم بیان نمود: حوزه بانوان استانداری فارس در حال پیگیری افزایش تعداد و کیفیت پارک بانوان درشیراز و شهرستان های استان فارس است و برای بهره مندی زنان جامعه از سلامت و رفاه بیشتر ایجاد ورزشگاه‌های خاص بانوان بایستی مد نظر قرار گیرد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به قابل حل بودن مسئله اشتغال دختران گفت: بانوان با افزایش مهارت ها و توانمندی ها می‌توانند در جایگاه های مناسب مشغول به کار شوند که بدین منظور بیش از ۱۲۰۰ بانوی سرپرست خانوار و دختران مجرد در دوره های مهارت آموزی فنی و حرفه ای به صورت رایگان شرکت کرده‌اند تا زمینه ورود آنها به اشتغال و بازار کار فراهم شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز