در یک سالگی کرونا؛

پایبندی جدی به رعایت بهداشت، همچنان مهم ترین توصیه متولیان سلامت است

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۶:۴۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۱۰۸۳
پایبندی جدی به رعایت بهداشت، همچنان مهم ترین توصیه متولیان سلامت است
در یک سالگی کرونا؛ پایبندی جدی به رعایت بهداشت، همچنان مهم ترین توصیه متولیان سلامت است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دویست و شصت و هشتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همزمان با نخستین اعلام رسمی کرونا در ایران و با توصیه جدی به پایبندی مسوولانه تمامی اعضای جامعه به رعایت بهداشت، همراه بود. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره یک سال تلاش و مجاهدت نظام سلامت برای مقابله با ویروس کرونا و اظهار خرسندی از اینکه در ۲۴ ساعته گذشته هیچ جان باخته ای بر اثر کرونا در فارس ثبت نشده است، از تلاش های فداکارانه و شبانه روزی سربازان گمنام حوزه سلامت برای خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد.
اهمیت بیماریابی فعالانه در مدیریت بهتر کرونا
تاکید بر اهمیت توجه به انجام تست های تشخیص کرونا با هدف شناسایی موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ و بهبود مراقبت ها و درمان این بیماران، از دیگر مواردی بود که از سوی دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست عنوان شد.
رییس دانشگاه همچنین بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات تا ریشه کنی کامل کروناویروس تاکید کرد و از مردم استان خواست کماکان به اصول و دستورالعمل های بهداشت فردی و اجتماعی توجه داشته باشند و از مسافرت و حضور در دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند تا بتوانیم از بحران شیوع بیماری کووید۱۹ با همراهی و مشارکت همگانی، عبور کنیم.
در ادامه، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گزارشی از اقدامات این معاونت و شبکه بهداشتی درمانی استان در زمینه مقابله با کرونا، فعالیت های مراکز ۱۶ ساعته فارس و گزارشی تحلیلی از شاخص های طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان، به اعضای ستاد مدیریت کرونا ارایه داد.
ارایه آمارهای مربوطه به حوزه درمان، مراجعان و تعداد بستری در بیمارستان ها و نحوه ارایه خدمات به بیماران کووید۱۹ در بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس، دیگر محور دویست و شصت و هشتمین نشست دانشگاهی مدیریت کرونا بود که از سوی سرپرست معاونت درمان دانشگاه انجام شد.
دکتر «اورنگ ایلامی» همچنین از کاهش ورودی بیمارستان ها در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روزهای قبل خبر داد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز