مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

کارآفرینی امری آموزش پذیر است

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۲:۴۵:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۰۸۵۲
کارآفرینی امری  آموزش پذیر است
مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: تحقیقات نشان می دهد که کارآفرینی امری آموزش پذیر، تقویت پذیر و پرورش پذیر است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عباس حاجی زاده اظهار داشت:  امروزه آموزش کارآفرینی به یکی از مهمترین و گسترده‌ترین فعالیت‌های دانشگاهی تبدیل شده است به گونه ای که  کشورهای آلمان، انگلیس، امریکا و ژاپن فعالیت های مناسبی در این زمینه انجام داده اند.
 وی ادامه داد: طی دهه 1980، دانشگاه‌ها بر حسب ویژگی گروه های تحت آموزش و نیازهای محلی، منطقه ای و ملی، برنامه های آموزشی متعددی را برای سازمانهای خصوصی و عمومی طراحی کرده اند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: این  دوره‌ها به دنبال بهبود و انگیزش گرایش‌های افراد همچون استقلال‌طلبی، فرصت‌جویی، ابتکار، تمایل، ریسک‌پذیری، تعهد به کار،تمایل به حل مشکلات و لذت بردن از عدم قطعیت هستند. 
حاجی زاده اضافه کرد:این دوره‌های آموزش کارآفرینی نه تنها جای خود را در بستر دروس دانشگاهی و در رشته های مختلف باز نموده، بلکه در دوره های مختلف تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است. 
وی تصریح کرد: اگرچه امروزه تنوع این دوره‌ها، شرکت‌های موجود را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد و دوره‌های متعددی جهت رشد، بقا و کارآفرین نمودن سازمانهای بزرگ طراحی شده، اما هدف اولیه از توسعه کارافرینی همانا تربیت نمودن افراد متکی به نفس و آگاه به فرصتها و به طور کلی افرادی است که تمایل بیشتری به راه اندازی کسب و کارهای مستقل دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس تاکید کرد: در واقع هدف این است تادر این دوران تحصیل افرادی موسس و اقدام کننده تربیت شوندکه بتوانند پیشروان در فعالیت‌ها، ماجراجویان، جسوران، مبتکران، فرصت‌طلبان، جاه‌طلبان، و ارتقا‌جویان ‌باشند.
حاجی زاده در ادامه به طرح منش اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح دراستان فارس از سال گذشته با همکاری خوب جهاددانشگاهی با موضوعات کاربردی آغازشده وبسیار مورد استقبال جوانان قرارگرفت  و در حال حاضر فاز اول  طرح منش  انجام شده ووارد فاز دوم آن شدیم که کارگاهها از ۱۴ فروردین مجددا آغاز شده است.
وی همچنین بیان کرد: باعث خشنودی استان فارس  است که امروز میزبان جوانان از استانهای ایلام، لرستان وهرمزگان، هستیم,
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز