معاون اداره ورزش و جوانان فارس:

انتخاب روسا هیات های ورزشی با شیوه نامه جدید انجام می شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۰:۵۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۶۰۲۶۵
انتخاب روسا هیات های ورزشی با شیوه نامه جدید انجام می شود
انتخاب روسا هیات های ورزشی فارس در مجامع از این به بعد با آیین نامه جدید برگزار خواهد شد.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس ، محسن سالاری اظهارداشت : پیرو تصویب اساسنامه جدید هیات های ورزشی در 15 اردیبهشت توسط هیات وزیران وتایید این مصوبه در 12 تیرماه سال جاری در شورای نگهبان آیین نامه اجرایی نحوه انتخاب رئیس هیات های ورزشی تدوین و ابلاغ شده است .
وی ادامه داد : در پی این آیین نامه دستورالعمل جدید نحوه ثبت نام داوطلبین پست ریاست هیات های ورزشی ، نحوه برگزاری مجامع انتخاباتی و عمومی و فوق العاده ابلاغ شد.
سالاری خاطر نشان کرد : در آیین نامه جدید تعداد اعضای مجمع از 19 نفر به حداقل 28 عضو افزایش یافته است و در برخی مواقع با توجه به اهمیت موضوع تعداد این نفرات افزایش می یابد .
این مقام مسوول با بیان اهداف این آیین نامه گفت : هدف این دستورالعمل افزایش مشارکت اقشار و فعالان مختلف حوزه ورزش در انتخاب رییس هیات های ورزشی است و رهاورد این دستور عمل جدید کاهش ضریب خطا در انتخاب اصلح خواهد بود .
معاون توسعه ورزش فارس افزایش اختیارات اعضا مجمع با حق انتخاب هیات رییسه ، نایب رییس ، خزانه دار ، 2 نفر کارشناس خبره و پیشکسوت ورزشی از طریق رای گیری برشمرد و افزود: معرفی اعضا هیات رییسه در ابتدای فرایند ثبت نام کانداتوری پست ریاست هیاتاز دیگر خصوصیات این قانون است.
محسن سالاری در ادامه بیان داشت : با توجه به این که تخصص لازمه مدیریت در ورزش است قانون جدید شرایط احراز صلاحیت تخصصی 15 بندی را مشخص کرده است و داوطلبان بایستی حداقل یکی از شرایط را به مدت 5 سال داشته باشند .
وی در پایان تاکید کرد : ورزشکاران دارای مدال در المپیک ، پارالمپیک ، مسابقات جهانی ، بازی های آسیایی در رشته های مورد تایید کمیته ملی المپیک و پارالمپیک از این مورد مستثنی هستند .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز