دبیر جشن مردمی غدیر شهرستان لامِرد:

جشن غدیر حرکت فرهنگی است

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۶:۳۸:۳۶
کد خبر: ۸۸۳۶۷۱
جشن غدیر حرکت فرهنگی است
دبیر جشن مردمی غدیر شهرستان لامِرد گفت: جشن غدیر حرکت فرهنگی که با حضور مردم و مسئولان شهرستان برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار برنا از لامرد، مصطفی زائری با بیان اینکه کثرت یا کهولت سن نباید مانع از  پیوند مردم با اهل بیت شوند اظهارداشت: هر چه برای مولا علی ابن ابی طالب کار کنیم کم کرده ایم چراکه غدیر و جشن آن عید الله‌اکبر هستند و این جشن در لامرد کاملاً بصورت مردمی برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری جشن غدیر در لامرد برای دومین سال متمادی و تشریح برنامه های آن بیان داشت: زندگی کردن در کنار سادات توفیق خدا و تکریم از آنان وظیفه مااست به همین دلیل است که زمان  شروع برنامه های غدیر در لامرد تکریم و تجلیل از آنان را در دستور کار خود قرار داده ایم.
دبیر جشن مردمی غدیر شهرستان لامِرد بیان کرد: چون میخواهیم محتوای برنامه ها انقلابی و اسلامی باشد از چند نفر از خانواده های شهدا و مقام شامخ آنان تجلیل خواهد شد.
زائری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در وصف ارزش و ‌مقام والای شهدا ادامه داد: خانواده شهدا چشم و‌چراغ ملت هستند در همین راستا از خانواده های شهیدان نیک‌رو، حق شناس، ابراهیمی و زال به نمایندگی از خانواده های کل شهدا در جشن مردمی غدیر لامرد تجلیل خواهد شد.
وی با گلایه از عدم ترویج وقف در لامرد اظهار داشت: با وجود خیرین کثیر در لامرد  متأسفانه فرهنگ وقف در لامرد اشاعه پیدا نکرده است و موقوفه ای برای امیر المومنین نداریم در همین راستا وقف ۳ هزار جلد کتاب را همزمان با جشن غدیر در لامرد به منظور ترویج فرهنگ وقف تدارک دیده ایم علاوه بر این ۲۰۰ جایزه فرهنگی به مردم مشارکت کننده در جشن غدیر اهدا خواهد شد.
 
نظر شما
پرونده ویژه