مدیر سینما فرهنگ:

در بین اماکن عمومی، سینما ایمن‌ترین مکان است

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۰۷:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۷۲۰
در بین اماکن عمومی، سینما ایمن‌ترین مکان است
مجتبی بهزادیان با تعطیلی مجدد سینماها مخالف است و معتقد است با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سینما ایمن‌ترین مکان در بین اماکن عمومی است.

مجتبی بهزادیان، مدیر سینما فرهنگ، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: روزهای اول بازگشایی سینماها که از 4 تیر دو فیلم سینمایی «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف 2» اکران شدند میزان استقبال بالا بود و معمولاً هر سانس تعداد تماشاگر قابل توجهی در سالن‌ها حضور داشتند اما متأسفانه با اوج‌گیری موج دوم شیوع ویروس کرونا مخاطبان سینما به حداقل رسیدند.

بهزادیان تصریح کرد: با اوج‌گیری موج دوم، جوی به وجود آمد که به ضرر سینما تمام شد وگرنه در سینماها همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و هیچ خطری برای مخاطبان وجود ندارد. به شخصه با تعطیلی مجدد سینماها به شدت مخالفم و معتقدم همانطور که در موج اول کرونا شاهد تعطیلی 5 ماهه بودیم پس از تعطیلی مجدد دیگر به راحتی نمی‌توان شاهد بازگشایی سینماها بود.

او افزود: اگر سینماها تعطیل شوند پس از موج دوم دو ماه محرم و صفر را در پیش داریم و در این دو ماه که شرایط همیشه متفاوت‌تر است بازگشایی سینماها کار خیلی سختی می‌شود و به نظر من امروز که سینماها به فعالیت خود ادامه می‌دهند بهتر است خللی در این کار ایجاد نشود و با رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی می‌توان بدون هیچ خطری از تعطیلی دوباره سینماها جلوگیری کرد.

مدیر سینما فرهنگ در ادامه تأکید کرد: در روزهایی که سینماها باز شده‌اند در سینما فرهنگ معمولاً افرادی که حاضر می‌شوند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با ماسک وارد سالن‌ها می‌شوند. ما هم در صورت نیاز مواد بهداشتی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم و پس از هر سانس با وسواس و دقت کافی سالن‌ها ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند. طبق گفته وزارت بهداشت اگر همه ماسک به صورت داشته باشند احتمال آلودگی به حدود یک درصد کاهش پیدا می‌کند و وقتی در سینما فاصله‌ها رعایت می‌شود، همه ماسک دارند، مواد بهداشتی در دسترس است و سالن نیز گندزدایی شده دیگر خطری مردم را تهدید نمی‌کند.

بهزادیان تصریح کرد: سینما نسبت به مترو، کافه، بی‌آرتی‌ها، بازار و... بسیار امن‌تر و کم خطرتر است. در روزهای اخیر در بهترین حالت 20 نفر داخل سالن‌ها بودند و با توجه به ظرفیت هر سالن هر ده صندلی یک نفر می‌نشست اما می‌بینیم در دیگر مکان‌های عمومی ازدحام به قدری است که عملاً فاصله‌گذاری اجتماعی دیگر رعایت نمی‌شود اما عجیب‌تر از همه این است که پیش از هر چیز سینما را تعطیل می‌کنند. تعطیلی مجدد آسیبی جدی به سینما وارد می‌کند که جبرانش سخت است. ما در شرایط عادی که سینماها به فعالیت خود ادامه می‌دهند هم با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستیم و تعطیلی وضعیت‌ را به مراتب وحشتناک‌تر می‌کند، تعطیلی بیش از 4 ماه اخیر عده بسیاری را بیکار کرد و این بیکاری نباید ادامه‌دار شود. البته باید بگویم که در مجموعه سینمای ما آقای تابش با تمهیداتی که داشتند تمام حقوق و بیمه کارکنان را پرداخت کردند اما این شرایط در همه سینماها وجود ندارد و از طرفی بیکاری روحیه افراد را هم آسیب‌پذیرتر می‌کند.

مدیر سینما فرهنگ در ادامه درباره اکران فیلم‌های خارجی در شرایط حاضر گفت: در این شرایط مسأله فیلم نیست، مشکل مردم برای سینما آمدن با عوض کردن فیلم حل نمی‌شود، مشکل اصلی به شرایط جامعه برمی‌گردد که ناشی از شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است. در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که مردم مثل روزهای گذشته به سینما بیایند، دو فیلم مهم و پر مخاطب «خوب بد جلف 2» و «شنای پروانه» در این روزها اکران شده‌اند، دو فیلمی که مطمئناً در شرایط عادی بسیار پرفروش می‌شدند اما استقبال چندانی از آن‌ها نمی‌شود؛ طبیعی است که از فیلم‌های خارجی که در دسترس عموم قرار دارد هم استقبالی نخواهد شد. تنها راه این است که به مردم این اطمینان را بدهیم که سالن‌های سینما امن هستند و خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند، در این شرایط می‌توان به استقبال نسبی مردم امیدوار بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز