علل ایجاد سندرم تخمدان پلی کیستیک

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۱:۲۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۴۱۸۵
علل ایجاد سندرم تخمدان پلی کیستیک
.مجله علمی «پایان ناباروری» امروز شنبه 4 مرداد ماه از یکی از علل شایع ناباروری زنان به نام سندرم تخمدان پلی‌ کیستیک می گوید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مینا هاشمی مجری «پایان ناباروری» امروز میزبان دکتر فرناز فاطمی جراح و متخصص زنان،زایمان و ناباروری، عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا و دکتر لادن گیاهی

متخصص تغذیه- وعضو هیات علمی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا می شود و با آنها در خصوص "علل ایجاد سندرم تخمدان پلی کیستیک ( تنبلی تخمدان) و درمان آن" گفتگو می کند.

یکی از علل شایع ناباروری زنان سندرم تخمدان پلی‌ کیستیک یا تنبلی تخمدان است که معمولاً با علائمی مانند بی‌نظمی در پریودها، رشد موهای زائد در صورت و دیگر نقاط بدن و بروز آکنه و جوش همراه است. مهم‌ترین گام در کنترل این بیماری، اصلاح سبک زندگی است. رسیدن به وزن متناسب، داشتن تغذیۀ مناسب و مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه، پرهیز از خوردن غذاهای ناسالم، به‌ویژه غذاهای فرآوری‌شده، فست‌فودها وکربوهیدرات‌های ساده و ورزش کردن، می‌تواند تا حد زیادی علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک را کاهش دهد.

در این برنامه گزارشی در خصوص آگاهی مربیان مدارس از علائم بیماری و ارجاع به موقع دانش آموزان به پزشکان متخصص پخش می شود.

در ادامه مادرانه را با صدای " الهه رضایی" می‌شنویم.مادرانه روایت مادر چشم انتظار و ناباروری است که روزهای سخت انتظارش را در گفتگو با فرزند نیامده‌اش روایت می‌کند.

«ارتباط با مخاطب» با اجرای محمد طالبی از دیگر بخش های این برنامه است.

«پایان ناباروری» به تهیه‌کنندگی مرجان بیات و اجرای مینا هاشمی محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که با مشارکت پژوهشگاه علوم و فناوری‌های نوین زیستی ابن‌سینا تولید و شنبه ها ساعت 19 از شبکه چهار پخش می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز