یادداشت هفته؛

شاخ اینستاگرام در چشم خانواده سینما/ اگر فیلم این شاخ از ساخته‌های بسیاری از سینماگران بهتر شد چه؟/ چون شاخ است سینما نیاید یا چون بلد نیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۰۶:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۴۲۱
شاخ اینستاگرام در چشم خانواده سینما/ اگر فیلم این شاخ از ساخته‌های بسیاری از سینماگران بهتر شد چه؟/ چون شاخ است سینما نیاید یا چون بلد نیست؟
مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا

چرا به یک شاخ اینستاگرامی مجوز دادن کارگردان بشه؟مدارکش را دیدند؟

سوابقش را چک کردند؟

چند فیلم کوتاه ساخته و ....

خب شاید در سینما موفق شد!

برایش زود به سینما بیایید و فیلم بسازد ؟ 

خب شاید از ترس کرونا زودتر آمده، شما از کرونا نمی ترسین؟

نکند چون پول هنگفتی از تبلیغات در صفحات مجازی به جیب زده حالا نباید در سینما کارگردانی کند!

خب همه که روابط ندارن وام بگیرن فیلم بسازن!

به همه که اعتماد نمی شود!

ما کلا نگران چی هستیم!

معلوم هست؟

اینکه یک تهیه کننده نامدار تاسف می خورد از این مجوز  یعنی دلسوزی برای سینما و برای فرهنگ!

الان همه فیلم ها خوب هستند؟

فیلمنامه ها در حد پرفکت!؟

قصه ها بکر!؟

فیلم ها جذاب و مخاطب پسند و بفروش!؟

یا نه داریم فیلم های ضعیفی که اتفاقا صاحبانش اسم و رسم دهان پر کنی دارند؟

 سینما تنگ است؟

الان این شاخ اینستاگرامی جای کسی را تنگ کرده!

چرا این همه کاربلد مجوز نمیگیرند این جوان تبلیغات چی

صفحات مجازی اما گرفته!؟

تکلیف ناراحتی مان را معلوم کنیم!

تعصب داریم روی سینما و سینمایی ساز ها که این بسیار منطقی است و حرفه ایی است جای تقدیر دارد، ترس داریم که طرف از جای خوبی نیامده که همه البته با غلطتی کم و بیش آن طرف هستیم و خیلی از چهره های سینمایی همان جا کار تبلیغاتی می کنند و اتفاقا در این شرایط باید گفت نوش جان شان!

می ترسیم فیلم بد و ضعیف و سخیف به کارنامه سینما اضافه شود که کافی است همین اطراف را ورق بزنید تا. ببینید چه پول هایی در این سینما خرج مسیر غلط شده !

انصافا وقتی یک اتفاق اینگونه از سینماگران یک سرمایه اجتماعی پدید می آورد جای خوشحالی دارد، اما اینکه خیلی ها پول ندارند چرا این آدم با پول اینستاگرام آمده فیلم بسازد، یا چرا شاخ اینستاگرام با کلی حرکات موزون در دنیای مجازی آمده کارگردان بشود یا کارنامه اش را مدام ورق می زنیم به نظر کمی غیر عادی میایید!

اگر فیلم این پسر جوان که امروز ما صدبرابر انگیزه به او دادیم خوب و جذاب باشد و چهارسال بعد همه کمدین ها و تهیه کننده ها حاضر به همکاری با او باشند چگونه از پس اظهارات درست و غلط امروز مان بر میاییم؟

شک نکنید این کاره نباشد خودش مثل خیلی ها می رود ، ما درِ سینما را به بهانه های نامرغوب روی افراد مختلف نبندیم که این عین بی فرهنگی است!

دلسوزی مان را جای دیگر خرج کنیم که سودش همه را خوشحال کند ، همه را ...

در روزهایی که حال مان خوب نیست کنار هم بودن را حداقل بازی کنیم، به هم اعتماد کنیم، قضاوت را به محصول کار و به آینده بسپاریم، کاری نکنیم کسی جرات ایستادن نداشته باشد، فرصت عرض اندام را از هم نگیریم، روی موج هم سوار نشویم ، فکر کنیم، شاید اگر این پسر جوان میخواست امروز با دستیاری وارد سینما شود کارش سخت تر بود ، پس با تفکر اقتصادی اش در دنیای تبلیغات به هر شیوه ی  درست یا غلط که تاثیری در فیلمسازی اش احتمالا ندارد و خودش می داند و خودش ،

آمده فیلم بسازد، کارگردان شود ، بلد باشد او را تحسین می کنند، نباشد می رود ، شک نکنید نمی ماند ، چون این بیزنس وقتی موفق است که تو توانایی ات را به بار بنشانی و با استقبال مخاطب سخت پسند امروز مواجه شوی، اینجا سینماست  و نمی توان  در هر مدلی مانند صفحات اجتماعی بازدید میلیونی گرفت، فیلم بد را هر کسی با هر اسم و عنوان و سابقه ایی بسازد زمین می خورد، هم شکست اقتصادی و هم هنری، پس چه خوب که با رعایت مسیر اخذ مجوز کارگردانی اجازه بدهیم محمد امین کریم پور هم خودش را محک بزند! محکی جدی!

تنگ نظری در دنیای هنر جایی ندارد!

بهم فرصت دفاع بدهیم!

گره ی خودمان جای دیگر باز می شود!

بیایید به گره فکر کنیم و گره گشا!

اگر دیگران مشکل ما نیستند با آنها تسویه حساب نکنیم!

این راهکار نیست!

ای کاش از چهره ی جدید استقبال کنیم با او همراه شویم، کمکش کنیم تا .....

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز