«فضیلت کناره‌گرفتن» را یاد بگیرید!

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۱:۰۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۳۰۲۴
«فضیلت کناره‌گرفتن» را یاد بگیرید!
کتاب «فضیلت کناره گرفتن» نوشته سوند برینکمن با ترجمه محمد ملاعباسی به چاپ رسید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، کتاب «فضیلت کناره گرفتن» نوشته سوند برینکمن با ترجمه محمد ملاعباسی در نوبت چاپ اول از سوی انتشارات ترجمان علوم انسانی منتشر شد.

برینکمن تا به امروز بیش از ۱۰ کتاب نوشته است که به طور ویژه سه تا از آن‌ها بازتاب بین‌المللی گسترده‌ای پیدا کرده‌اند. این سه‌گانه، که شامل« محکم بایست»، «ایستگاه‌ها» و «فضیلت کناره گرفتن» می‌شود، تلاشی برای مقابله با استدلال‌های رایج در کتاب‌های پرخواننده خودیاری بوده است به همین دلیل گاهی او را نویسنده‌ای ضدخودیاری دانسته‌اند که کوشیده است تا با بیانی ساده برخی از اصلی‌ترین محورهای کتاب‌های خودیاری را نقد کنند. به همین دلیل، نثر او خالی از بازی‌های زبانی پیچیده است و اگرچه به تحقیقات درجه‌‌ یک و آثار ادبی و فلسفی کلاسیک ارجاع می‌دهد، تلاش می‌کند انتقادات خود را بی‌‌پرده و صریح مطرح کند.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «هر جا سر می‌چرخانیم تشویقمان می‌کنند که تا می‌توانیم بیشتر بیاموزیم، بیشتر بخواهیم، بیشتر تجربه کنیم و مبادا لحظه‌ای را از کف بدهیم. ترس از جاماندن ذهن ما را تسخیر کرده و در گوشمان نجوا می‌کند که وقت تنگ است. سوِند برینکمن، استاد روان‌شناسی دانشگاه آلبورگ، می‌گوید باید بیاموزیم که چگونه از این طوفان کناره بگیریم و دوباره از خودمان بپرسیم آیا واقعا لذت زندگی در داشتن چیزهای بیشتر است؟ برینکمن از هنری باستانی سخن می‌گوید که در طول تاریخ راهنمای اخلاقی زندگی انسان‌ها بوده است، اما زمان ما آن را از خاطر برده است: میانه‌روی، فضیلتی ضروری که کتاب‌های سه‌گان برینکمن می‌کوشند آن را زنده کنند.»

کتاب «فضیلت کناره گرفتن» در ۱۱۲ صفحه با قیمت ۲۶۰۰۰ تومان از سوی انتشارات ترجمان علوم انسانی روانه بازار کتاب شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز