آخر هفته ها با «دانشمندان بزرگ»

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۹۸۸
آخر هفته ها با «دانشمندان بزرگ»
مجموعه «دانشمندان بزرگ» از تولیدات مرکز پویانمایی صبا پنجشنبه و جمعه ها ساعت 19 از شبکه نهال پخش می شود.

به گزارش برنا، این مجموعه به نویسندگی و کارگردانی فرخ یکدانه با تکنیک تلفیقی در 33 قسمت 13 دقیقه ای برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است.

در این مجموعه که تکنیک آن به صورت تلفیقی از کاراکترهای سه بعدی کامپیوتری با پس زمینه‌ های دو بعدی می‌باشد، ما با زندگی بسیاری از بزرگان این مرز و بوم، آشنا می‌شویم و به ریشه های فرهنگی خود، باور بیشتری پیدا می‌کنیم. بزرگانی چون ابن سینا، زکریای رازی، ابوالوفاء بوزجانی که در قدیم زندگی می‌کردند تا بزرگان معاصری چون دکتر معین و علامه دهخدا و غیره ...

به گفته کارگردان این مجموعه، سبک بصری خاص و ترکیب بندی تصاویر مبتنی بر اصول روانشناسی نقاشی کودکان، نگارگری ایرانی و نقاشی قهوه خانه ای جزو شاخصه های ویژه این مجموعه است و درعین حال برخورد فانتزی با فیلمنامه، استفاده از طنز کلامی و تصویرگری و بهره گیری از شیوه سیال در ذهن در روایت داستان نیز تاثیر زیادی در جذب مخاطب گروه سنی خردسال و کودک و حتی افراد بزرگسال داشته است.

انیمیت ساده و کم ادعای اثر و خلاقانه آن، سادگی و خلاقیت را بیش از هر چیزی به رخ می کشد و همچنین موسیقی این اثر نیز ترکیبی از سبک‌های مدرن و موسیقی سنتی ایرانی که در همراهی با تصاویر فضای جذابی را ایجاد کرده است.

 این مجموعه تاکنون موفق به شرکت و کسب جوائز متعددی از جشنواره‌های گوناگونی چون جشنوارۀ فیلم مستند و کتاب، جشنوارۀ کتاب و رسانه، جشنوارۀ هنرهای دیجیتال، جشنوارۀ تولیدات تلویزیونی کشورهای اسلامی و جشنوارۀ جام جم شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز