اردشیر رستمی:

جای خالی آیت‌الله هاشمی در عرصه سیاست به شدت احساس می‌شود/ ۸۰ درصد دیالوگ‌هایی که در فیلم مستندشان می‌گویند نوشته من است!

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۳۲۰
جای خالی آیت‌الله هاشمی  در عرصه سیاست به شدت احساس می‌شود/ ۸۰ درصد دیالوگ‌هایی که در فیلم مستندشان می‌گویند نوشته من است!
اردشیر رستمی معتقد است که امروز جای خالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه سیاست به شدت احساس می‌شود و تأکید دارد که آیت‌الله هاشمی سرد و گرم چشیده سیاست بود و می‌توانست در شرایط حاضر منشأ خیر باشد.

اردشیر رستمی بازیگر، شاعر و مجسمه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: جای خالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز در کشور ما احساس می‌شود، ایران در شرایط امروز به شخصیت ایشان نیاز دارد، او سرد و گرم چشیده سیاست بود و می‌توانست منشأ خیر باشد.

رستمی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تمامیت‌خواه نبود، از ایدئولوژی‌های تک محوری فاصله گرفته بود، ضد مردم نبود، به شعور و انتخاب مردم خیلی نزدیک بود و به خصوص در اواخر عمر شخصیت آیت‌الله رفسنجانی بزرگ‌تر از قبل شده بود و واقعاً به مردم نزدیک‌تر از همیشه بود.

او افزود: برای مثال گفته‌های اخیر اردوغان در آذربایجان را مطرح می‌کنم، او شعری احساسی خواند که هر کسی می‌تواند این شعر را بخواند، اصلاً مهم نیست که او چه می‌گوید و واکنش ما به این رفتار مهم است و متأسفانه دیدیم با بی‌تدبیری مجلس شورای اسلامی و سیاستمدارهای ما از یک موضوع ساده یک مسئله جدی و تنش‌زا ساخت در حالیکه به اعتقاد من آقای رفسنجانی اگر بودند با یک لبخند به گفته ساده‌لوحانه اردوغان واکنشی منطقی‌تر داشت. این موضوع را به عنوان مثال مطرح کردم تا بگویم که ایشان جایگاه ویژه‌ای داشتند و در جهان سیاست وزنه بزرگ و امتحان پس داده‌ای بودند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «شهریار» تأکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه می‌توانست نظر کشورهای پیرامون ما را در عرصه‌های مختلف پیرامون مسائل هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و گشایش‌های اقتصادی برای داشتن آینده‌ای روشن‌تر با ما همراه کند اما متأسفانه امروز تمامیت‌خواهان که تعدادشان اندک است اما قدرت زیادی به دست آورده‌اند مانع از این گشایش‌ها می‌شوند.

این بازیگر در ادامه با اشاره به ساخت مستند تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 1384 گفت: 80 درصد دیالوگ‌هایی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این فیلم می‌گوید نوشته من است و برای من جالب بود که ایشان حتی برخی جملات که شاید انتظار نداشتم خوانده شود را خواندند. در این فیلم من دیالوگی نوشته بودم که گفته می‌شود "خداوندا اگر کسی اشتباه کرد امکان جبران خطا را به او بده چرا که اگر این امکان را به او ندهی به برزخ تو گرفتار می‌شود". اینکه یک سیاستمدار در جایگاه ایشان چنین جمله‌ای را می‌گوید نشان از پختگی او دارد، ایشان کسی بود که می‌پذیرفت انسان می‌تواند مرتکب اشتباه شود و در عین حال می‌تواند تغییر کند؛ این نشان از متکامل شدن شخصیت یک انسان دارد، من در این مورد اصلاً کاری به جایگاه سیاسی ایشان ندارم و می‌خواهم بگویم پذیرش اشتباه از سوی یک انسان یک قدم به جلو است و این منش و دیدگاه آیت‌الله رفسنجانی در این سن نشان می‌دهد که او در تمام دوره‌های سنی‌اش رو به رشد و تکامل بوده و هیچ‌گاه مثل انسانی ساده که معمولاً از 40 یا 50 سالگی اصطلاحاً درجا می‌زند، اینگونه نبود؛ ایشان دیگر آن شخصیت 40 یا 50 سال پیش نبود.

او در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نشانه‌ها که تأکید دارد شخصیت ایشان درجا نزده، این بود که آیت‌الله رفسنجانی حتی در سن بالا می‌توانست یاد بگیرد و بیاموزد، این نشانه شخصیتی که یک انسان بتواند در این سن بیاموزد یک مشخصه شخصیتی بسیار ارزشمند و مبارک است و اگر این شخصیت جایگاهی سیاسی اجتماعی داشته باشد، وجودش برای جامعه هم مبارک است. این ویژگی در شخصیت مرحوم هاشمی من را یاد این شعر از مهرالنساء می‌اندازد که می‌گوید "خودسازی پیران، بُوَد افزون ز جوانان / تعمیر ضرورست، بناهای کهن را.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز