در شبکه العالم؛

انتخابات ریاست جمهوری را «ایران انتخاب می کند»

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۴:۰۵:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۲۳۲۸
انتخابات ریاست جمهوری را «ایران انتخاب می کند»
مجموعه برنامه «ایران انتخاب می کند» با نام عربی «ایران تنتخب» در شبکه العالم، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به تصویر می کشد.

به گزارش برنا؛ تعیین سرنوشت سیاسی کشور از طریق انتخابات مردمی، همواره یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری، شبکه العالم با تهیه و تولید برنامه «ایران انتخاب می کند» با نام عربی«ایران تنتخب» به این موضوع بسیار مهم پرداخته است.

محمد معین مقامی، تهیه کننده برنامه «ایران تنتخب» در خصوص این برنامه گفت: ویژه برنامه انتخابات، رویکرد تبیینی داشته و با هدف به تصویر کشیدن دموکراسی و شیوه انتخابات در ایران تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که در منطقه انتخابات آزاد برگزار می کند، گفت: کشورهای عربی منطقه هر یک با ساختار پادشاهی و ... اداره می شوند و انتخابات آزاد ندارند، از این رو ضمن پرداختن به تاریخچه انتخابات در ایران به موضوع ساختار انتخابات، جایگاه ریاست جمهوری، آرایش سیاسی نامزدهای انتخاباتی، اخبار رسانه های خارجی و تحلیل مقالات اتاق های فکر غربی و عربی پرداخته می شود. در این برنامه و با حضور کارشناسان سیاسی عرب از کشورهای لبنان، عراق، فلسطین، سوریه و نیز کارشناسان مستقر در اروپا انتخابات ایران زیر ذره بین قرار داده می شود. حسین سلامه، جمعه العطوانی، حسام طالب ، صالح صدقیان، صباح زنگنه، نجفعلی میرزایی، امیر موسوی و علیرضا بیگی از جمله کارشناسان سیاسی و اساتید دانشگاهی حاضر در این برنامه خواهند بود.

تشریح چگونگی شکل گیری جناح های سیاسی در ایران و معرفی چهره ها و شخصیت های سیاسی مهم که برای ورود به انتخابات اعلام آمادگی کرده اند از موضوعات مطروحه در این برنامه است که مقامی به آن نیز اشاره کرد.

تهیه کننده ویژه برنامه «ایران انتخاب می کند» در ادامه افزود: شناخت مردم عرب زبان منطقه از فضای سیاسی و انتخاباتی ایران بسیار محدود بوده و تغذیه اطلاعاتی آنان بیشتر از رسانه های معاند تامین می شود در این شرایط رسالت شبکه العالم در تشریح و تبیین فضای سیاسی آزاد کشور برای مخاطب عرب زبان بسیار مهم و ضروری است.

کلیپ هایی از تصاویر مشارکت های مردمی در دوره های قبل انتخابات، وله و گزارش های مردمی از آیتم های دیگر این برنامه است که مقامی در آخر به آن اشاره کرد.

ویژه برنامه «انتخابات در ایران» به تهیه کنندگی و نویسندگی، محمد معین مقامی با اجرای افنان المعمار و محمد باقر حیدری، مجری کارشناس حسین الموسوی، تصویر برداری مهدی عاشوری، محمد خرمی و کاظم بختیاری و دستیاری تهیه، زهرا سودفرد، هر پنجشنبه و در ایام انتخابات به صورت فشرده تر ساعت 22به وقت تهران به مدت 25 دقیقه به صورت زنده به روی آنتن شبکه العالم می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز