در پخش مستقیم از رادیو فرهنگ می شنویم؛

بررسی تاثیر دعا در سلامت روان انسان در «خشت اول»

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۰۹:۴۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۲۸۱۵
بررسی تاثیر دعا در سلامت روان انسان در «خشت اول»
برنامه رادیویی «خشت اول» شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ، با موضوع نقش نیایش در سلامت و آرامش روان به ویژه دعا و نیایش در شب های قدر از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش برنا؛ در برنامه «خشت اول» ، با حضور سوگل مشایخی ( جامعه شناس فرهنگی و رفتار شناس) در این برنامه به  نقش نیایش در سلامت و آرامش روان با رویکرد دعای جمعی در زمان هایی چون شب های قدر و اثرات مثبت آن در فرد و جامعه می پردازد .

اهمیت و جایگاه نیایش‌ یکى از مهم‌ترین آموزه‌هاى تربیتى مکتب حیات بخش اسلام دعا و نیایش است.

 دعا همان خواست قلبى است که با زبان درخواست مى‌شود و در واقع رفتارى است که طى آن فرد مستقیماً با خداوند ارتباط برقرار کرده و به راز و نیاز مى‌پردازد.

بنابراین راز و نیاز علاوه بر این که غم و اندوه را زایل مى‌کند، باعث اطمینان قلب و قدرت روحى مى‌شود، زیرا انسان در نهایت به ویژه در وقت اضطراب غالباً با حضور قلب و خلوص نیّت رو به سوى خدا مى‌آورد و با او درد دل مى‌کند، عقده‌هاى خویش را بیرون مى‌ریزد و اسرار خود را که در نهان گاهش هست، به زبان مى‌آورد و تنها از او راه چاره و گریز را طلب مى‌نماید

برنامه «خشت اول» در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به نویسندگی و تهیه کنندگی «مریم یوسفی پور» و اجرای «فاطمه امجدیان» هر شنبه ساعت۱۲ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز