۵۰ قطعه موسیقی محلی تایید پخش از تلویزیون را گرفتند

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۰۸:۵۸:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۰۵۸۰
۵۰ قطعه موسیقی محلی تایید پخش از تلویزیون را گرفتند
۵۰ قطعه از ۶۸ قطعه موسیقی تولیدی مراکز استانی طی آبان ماه امسال، تاییدیه پخش از شبکه‌های سراسری و استانی را دریافت کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ تولیدات موسیقایی مراکز استانی صدا و سیما طی بازه زمانی یکم تا بیستم آبان ماه سال جاری، بالغ بر ۶۸ قطعه بوده که ۵۰ قطعه از آنها در شورای شعر و موسیقی استان‌ها به تأیید رسیده است.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته، ۲۶ قطعه جزو آثار با کیفیت متوسط تا خوب، ۱۲ قطعه آثار خوب تا خیلی خوب و ۱۲ قطعه آثاری با کیفیت عالی طبقه‎بندی شده‎اند.

این آثار شامل اشک و خاطره، جام محبت و خونین شهر مرکز آبادان، شووان و بلوور (چوپان و نی) و گلریزان مرکز ایلام، اروند خونین مرکز خراسان رضوی، قایق و یاقوت مرکز خراسان شمالی و نگین سرخ، عهد و پیمون و گل بنفشه مرکز خراسان جنوبی هستند.

همچنین مراکز زنجان با قطعات آی ایشقیندا (زیر نور مهتاب)، پاییز گلنده (وقتی پاییز میشه) و شکوه پایدار، فارس با کتروم (خسته نباشی)، صبح و سلام، گلابتون، گلپونه و فصل خرمن، کردستان با هه وال، کرمان با بهار، غم یار، گل زیبای احمد، سرزمین آریایی و پدر و مرکز گیلان با آرزو، شیرین زبان، میرزا کوچک و حسن ناب، آثاری در خور را برای پخش از شبکه‌های سراسری و استانی به این شورا ارسال کرده‌اند.

از دیگر آثار رسیده طی آبان ماه سال جاری به شورای شعر و موسیقی استان‌ها می‌توان به چیت جا (حجله)، بازی واز (بازیگر)، صفای مادر، سیت بیارم، گلونی، پاییز صد رنگ، سوز و سیل، هرنگ، کل و گاله و بوسون بهشت مرکز لرستان، عهدی دوباره از استان مرکزی، حجاب، ره سول میهره بانی، شور نرم نای، فخری عاله م، ناله‌ی دل و ئه وین مرکز مهاباد و پریشان و کاش می‌شد از مرکز همدان اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز