«شهین اصلانی» در گفتگو با برنا:

گرجی‌ها شیفته فرهنگ و ادب ایران هستند

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۰:۴۴:۳۳
کد خبر: ۲۸۳۴۹۲
گرجی‌ها شیفته فرهنگ و ادب ایران هستند
شهین اصلانی، مسئول غرفه گرجستان در بخش بین‌الملل نمایشگاه گفت: گرجی‌ها علاقه بسیاری به فرهنگ و ادب ایران دارند و خواهان روابط فرهنگی گسترده‌تر با ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، شهین اصلانی  مسئول غرفه گرجستان در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران به خبرنگار برنا گفت: در این دوره از نمایشگاه  کتاب تهران با بیش از 300 عنوان کتاب در حوزههای ادبیات و فرهنگ شرکت کردهایم. «جایگاه گرجیها»، «پلنگینه پوش»، «کتیبههای باستانی هخامنشیان» و کتابهای کودک به زبان گرجی مهمترین آثاری است که با خود به این نمایشگاه آوردهایم.

وی با اشاره به علاقه گرجیها به زبان و ادب فارسی اظهار کرد: گرجیها به شاهکارهای ادبیات کلاسیک ایران چون شاهنامه حکیم فردوسی علاقه بسیاری دارند و بیشتر این آثار به گرجی  ترجمه شده است. در زمینه علوم اسلامی و فقهی نیز آثار بسیاری به فارسی ترجمه شده است.

اصلانی افزود: گرجیها در صدد ایجاد ارتباطات فرهنگی با ایران هستند چراکه دو کشور مشترکات فرهنگی و تاریخی فراوانی دارند و این نمایشگاه نقش مهمی در برقراری این روابط دارند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفتوگو با جهان» برپاست

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز