بینندگان نوجوان شبکه کودک افزایش یافتند

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۲:۴۲:۵۵
کد خبر: ۴۳۳۹۷۶
بینندگان نوجوان شبکه کودک افزایش یافتند
بینندگان نوجوان شبکه کودک و نوجوان براساس نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما افزایش یافته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، براساس نظرسنجی‌های مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما از نوجوانان ۱۱ تا ۱۷ سال در تیر ماه سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ مشخص می شود که شبکه کودک و نوجوان با رشد مخاطبان نوجوان ۱۱ تا ۱۷ ساله مواجه بوده است.

مخاطبان نوجوان شبکه کودک و نوجوان درحالی به ۵۶ درصد رسیده است که برنامه‌های نوجوانانه شبکه‌های دو، قرآن، هدهد و حتی برخی شبکه های ماهواره ای در حوزه کودک و نوجوان با کاهش یک تا هفت درصدی مخاطب مواجه شدند. محبوب ترین برنامه‌های نوجوانان در بازه زمانی مورد بررسی «محله گل و بلبل» عمو پورنگ، «فیتیله‌ای‌ها» و «کلاه قرمزی» از شبکه دو بودند که هیچ کدام نتوانستند به بیننده بالای ۵۰ درصد دست یابند. ضمن اینکه بیشترین مصرف تلویزیونی نوجوانان را برنامه‌های بزرگسال تشکیل داده است.

شبکه کودک و نوجوان از ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ همزمان با آغاز پخش رسمی کانال های پویا (ویژه خردسالان زیر ۶ سال) و نهال (ویژه کودکان ۶ تا ۱۲ سال)، پخش غیررسمی برنامه‌های نوجوان خود را آغاز کرد. این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۲۰ به بعد پخش می‌شوند و ساختارهایی چون داستانی پویانمایی، گفتگومحور، مستند و... برای نوجوانان بالای ۱۲ سال دارند که «تک‌ زنگ»، «به توان خدا» و «دانستنی‌ها» از مهمترین برنامه‌های نوجوانانه شبکه کودک و نوجوان هستند.

نبود برنامه‌های تلویزیونی مناسب نوجوانان در نیمه اردیبهشت امسال مورد انتقاد شدید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز