در برنامه «از قلم افتاده» شبکه پرس تی وی؛

نگاهی به استفاده گسترده عربستان از کمک های بین المللی در عرصه سیاست

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۱۴۹۲۲
نگاهی به استفاده گسترده عربستان از کمک های بین المللی در عرصه سیاست
نحوه استفاده و سود بردن عربستان سعودی از کمک های بین المللی برای پیشبرد جاه طلبی های سیاسی در برنامه این هفته «از قلم افتاده» شبکه پرس تی وی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه با اشاره به کمک 32 میلیارد دلاری عربستان به سازمان ها و گروه های بین المللی طی سال های 2007 تا 2017 به بررسی اهداف و انگیزه های عربستان از این کمک ها به کشورهای مختلف در جهان از جمله گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه و دیگر مناطق جهان، اصلاح و بهبود وجهه از دست رفته خود نزد جهانیان و تضمین ثبات رژیم خود می پردازد.

در ادامه این برنامه ضمن اشاره به توقف کمک های عربستان به یمن در سال 2014 و لبنان در سال 2016 به دلیل عدم توجه این دو کشور به سیاست ها و خواسته های سعودی ها، دریافت بیشترین کمک های مالی از عربستان از سوی مصر، بحرین و اردن به دلیل حمایت از جنایت های سعودی ها و ماجرای قتل جمال قاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول و حمایت کشورهای منطقه همانند بحرین، اردن، مصر و امارات از عربستان علی رغم وجود شواهدی مبنی بر دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقچی مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

«از قلم افتاده» به تهیه کنندگی مهدی عرب پنجشنبه 2 آبان ساعت 16:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 03:00 و شنبه ساعت 00:20 و 08:20 ، یکشنبه ساعت 20:20 ، دوشنبه ساعت 14:20 و سه شنبه ساعت 17:20 به وقت تهران پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز