چهره ها در هفته ای که گذشت؛

دوپینگ نوروزی تلویزیون با سریال پایتخت/ کامیون شبکه دو در جاده کم رفت و آمد نوروز/ حرکات موزون نسخه بازیگر ملک سلیمان/ کرونا با تلویزیون دست به یقه شد و شکست خورد!

۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۱۱:۴۷:۴۸
کد خبر: ۹۷۶۲۶۵
دوپینگ نوروزی تلویزیون با سریال پایتخت/ کامیون شبکه دو در جاده کم رفت و آمد نوروز/ حرکات موزون نسخه بازیگر ملک سلیمان/ کرونا با تلویزیون دست به یقه شد و شکست خورد!
مجتبی احمدی؛ دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

در روزهای پایانی سال 1398 آنونس‌های سریال‌های نوروزی مدام در شبکه‌های مختلف در حال پخش است و بسیاری از مخاطبان و علاقه مندان مجموعه های نمایشی تلویزیون بیش از هر سال باتوجه به حضور مداوم اکثر مردم در منازل به دلیل شیوع ویروس کرونا، علاقه مند هستند تا پیگیر سریال ها باشند.

بدیهی است سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم با سبقه‌ای که در ذهن مخاطبش دارد و البته داستان جدیدی که طراحی شده است، با اقبال و انتظار بیشتری از سوی تماشاگر تلویزیونی مواجه شود. قطعا این مجموعه نمایشی به دلیل پیشینه‌ای که از شخصیت‌ها و کاراکترهایش نزد مخاطب دارد در همین ابتدا چند قدم از دیگر مجموعه‌های تولید شده جلو است و باید دید سریال «کامیون» با بازی مهدی هاشمی که شنیده می‌شود یکی از بازی های متفاوتش را برای این مجموعه تلویزیونی خرج کرده است و سریال «دوپینگ» با بازی هادی حجازی‌فر که این روزها او را بیشتر یک ستاره سینمایی می شناسند، با چه کیفیتی رقابت می کنند.

این روزها 4 برنامه تلویزیونی «اتفاق»، «ایران»، «عصر جدید» و «دورهمی» در روزهای مختلف روی آنتن رفته‌اند و می‌روند و برخی با ضبط قبلی و بعضی با ضبط همزمان در حال مراحل تولید و پس تولید هستند. نکته‌ای که ذهن بسیاری از مسئولین مرتبط و حتی مردم را درگیر کرده است حضور تماشاگران در حین ضبط این برنامه هاست که قطعا باتوجه به شرایط اضطراری موجود، تا حدودی خطرناک به نظر می رسد.

بی تردید ایجاد شرایط ایزوله و ضدعفونی کردن استودیو و محل تصویربرداری کمک می کند تا تماشاگران با آرامش بیشتری در استودیوها حاضر شوند اما عقل سلیم در شرایط فعلی حتی این ریسک را هم نمی پذیرد و معتقد است جان مردم و حتی سازندگان برنامه های مختلف سیما از هر طیف مهم تر و ضروری تر است.

احسان علیخانی برنامه «عصر جدید» را بدون تماشاگر ضبط کرد، مهران مدیری بعد از پخش یکیT دو برنامه «دورهمی» با حضور مردم گویا تصمیم دارد برنامه‌های بعدی را بدون حضور تماشاگران ضبط کند و البته باتوجه به نوع و سبک برنامه و ارتباطی که او با تماشاگرش حین اجرا برقرار می‌کند این مسئله باعث اُفت کیفی برنامه دورهمی خواهد بود.

سام درخشانی در مسابقه «ایران» که گویا اولین تجربه اجرای یک مسابقه تلویزیونی را با موفقیت پشت سر می گذارد، پیش از این، ضبط برنامه را انجام داده اند و باید دید در آینده برنامه «ایران» در چه شرایطی ضبط خواهد شد و البته برنامه «اتفاق» با اجرای رضا رشیدپور که تولید آن به مدت قبل برمی گردد.

جواد نوروزبیگی، تهیه کننده سینما، در یک پیشنهاد عجیب و غریب تقاضا کرد سالن‌های سینما باز شود و مردم با ماسک و دستکش و با فاصله در سینما، تماشاگر فیلم باشند. مسئله ای که به نظر نمی رسد مسئولین بر آن جامه عمل بپوشانند. 

رامبد جوان هم بعد از انتقادهای شدید مردم و حتی مسئولین در خصوص کنار گذاشتن برنامه «خندوانه» در شرایط فعلی و موکول کردن ضبط فصل جدید به آینده این روزها در شبکه های اجتماعی با «خونه بازی» فعال است و در خصوص مناسبت های مختلف تقویم برای مخاطبانش پیشنهاداتی دارد. به نظر می رسد تصمیم رامبد جوان در عدم ضبط برنامه «خندوانه» و جمع نکردن تماشاگران این برنامه در استودیو ضبط، منطقی بوده است.

اصغر فرهادی، کارگردان صاحب نام و پرافتخار سینمای ایران، تصمیم به ساخت فیلم جدیدش با بازیگران ایرانی دارد و اگرچه شایعاتی در حد جدی‌تر از شایعه درخصوص بازی نوید محمدزاده برای او به گوش می‌رسید اما شنیده می شود ساخت فیلم جدید اصغر فرهادی سال آینده اتفاق می‌افتد و قرار است همه عوامل و بازیگران فیلم این کارگردان در اوایل سال جدید انتخاب شوند. بدیهی است حضور نوید محمدزاده در فیلم جدید فرهادی یک اتفاق متفاوت دو طرفه برای این دو هنرمند ایرانی خواهد بود.

امین زندگانی با انتشار ویدئویی پیشنهاداتی نیز برای روزهای کرونایی داشت و البته این مسئله با واکنش هانیه توسلی مواجه شد. قصه‌ای که در این اتفاق قابل بررسی است این است که همه مردم، مسئولین، سلبریتی ها اعم از هنرمندان، ورزشکاران و ... به دنبال این هستند که در شرایط فعلی کمک حال هموطنانشان باشند و با هر تذکر، پیشنهاد یا گوشزدی به هدف مشترکی می اندیشند و بدیهی است که هرکس در ارائه پیشنهاد، سلیقه نظر خودش را داشته باشد.

بد نیست در شرایط خاص فعلی به جای مخالفت و موضع‌گیری محکم‌تر از قبل در کنار هم باشیم و برای رساندن شرایط کشورمان به حالت عادی دوش در دوش هم باشیم و با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای رنگی یا حتی تخصصی تنها به سلامتی، آسایش و آرامش مردم کشورمان بیاندیشیم. هدفی که امروز مشترک به نظر می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز