به بهانه پخش سریال «زیرخاکی»؛

چگونه این زن بدون انواع عمل زیبایی ستاره است و می درخشد!

۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۰:۱۲:۱۳
کد خبر: ۹۹۵۲۶۹
چگونه این زن بدون انواع عمل زیبایی ستاره است و می درخشد!
یادداشت: مجتبی احمدی؛ دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

حتما بخش عمده‌ای از فاکتورهای موثر در دیده شدن و درخشیدن یک بازیگر چهره، فیزیک، استایل و زیبایی‌های ظاهر اوست چرا که هنر سینما، تلویزیون و اصولا هنر بازیگری براساس زیبایی شناسی و استاتیک نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

بدیهی است بسیاری از بازیگران برای متعادل ساختن چهره‌شان به سراغ  انواع و اقسام عمل‌های زیبایی می‌روند و به خصوص در سال‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که برخی توانسته‌اند به این تعادل در فیزیک چهره برسند و برخی البته با مشاورهای اشتباه متأسفانه از صورتی که می‌تواند عامل درخشیدن بازیگر باشد چهره‌ای نادوست‌داشتنی ساخته‌اند که البته اساتید گریم بارها در این باره  نقد ها و صحبت هایی داشته اند.

این شب‌ها سریال "زیرخاکی" با بازی خوبی ژاله صامتی و درخشش هادی حجازی فر در دو نقش و البته طنازی پژمان جمشیدی مثل همیشه روی آنتن شبکه یک است تا فعلا شبکه یک بعد از "پایتخت" و "نون.خ" در جذب تماشاگرانش  حرف اول را بزند. 

"ژاله صامتی" که در سال‌های اخیر با انتخاب‌های ویژه‌اش یکی از ستاره‌های سینما و تلویزیون محسوب می‌شود باز هم در یک نقش خاص در سریال "زیرخاکی" و این بار برای جلیل سامان از قاب تلویزیون می‌درخشد.

بازیگری که مصداق بارز یک اجرای رئالیته، نزدیک و شبیه به زندگی را ارائه می دهد و بدون کوچک‌ترین ادا و اصول نمایشی (مرسوم در بازی بسیاری از بازیگران این روزها) زندگی را به دوربین جلیل سامان در سریال "زیرخاکی" تزریق کرده است طوری که حتی روی بازی بازیگران مقابلش هم تأثیر بسیاری گذاشته است.

او مشخصا برای بدست آوردن نقش و شناخت کاراکتر در ابتدای کار با شناخت از جهان بینی و دنیای نقش آن  را از خود می‌کند و بدون فاصله گرفتن از کاراکتر براساس "اگر طلایی" استینسلافسکی به دنبال قرار دادن خودش در جایگاه نقش و انتقال حس و حال کاراکتر به لنز دوربین است اتفاقی در که در فیلم "ضد گلوله" و بهشکل بهتر در دقایق کوتاه از حضورش در فیلم "عصر یخبندان" هم رخ داد.  و جالب اینکه در نمایش محبوبه ها به اوج خود رسید.

به همین دلیل است که او در لحظه لحظه بازی‌اش قابل باور است و اگر در لحظاتی تکنیک را به حس و حالش در اجرا اضافه می‌کند هم قرار است نمایشی جذاب‌تر از کاراکتر در آن سکانس به تصویر بکشد.

به نوع میمیک، لحن، حرکات دست، نگاه و استایل حرکت، ایستادن و نشستن او در تک تک تجارب بازیگری‌اش درفیلم  "زیرخاکی" دقت کنید او مصداق بارز زندگی است و هرگز با اغراق  و درشت‌نمایی‌های بیهوده به دنبال اطوار اضافی برای بهتر دیده شدن در لنز دوربین نرفته است.

در روزگاری که بسیاری از بازیگران زن به خصوص در آثار طنز و کمدی برای شکست نخوردن در مقابل بازیگران طناز مجبور به شلنگ تخته انداختن برای بهتر دیده شدن هستند،  تنها برخی بازیگران شبیه به ژاله صامتی در مقابل ستاره‌های طناز سریال "زیرخاکی" به اندازه کامل و مفید بازی می‌کنند.

صامتی حتی در لحظات با مزه نقش مراقب است تا ضمن خراب نکردن بازی بازیگران مقابل، مکملی باشد در نوع و جنس بازی پژمان جمشیدی و هادی حجازی‌فر که انصافا هر دو حضور متفاوتی را مقابل دوربین جلیل سامان تجربه می‌کنند.

بدون هیچ تعارفی باید گفت ژاله صامتی  امروز در اوج پختگی و تجربه در سینما و تلویزیون و حتی تئاتر بازیگری منحصر به فرد خاص و تکرار ناشدنی است که نقش به قامت او می‌آید و بدون نیاز به عمل‌های مرسوم زیبایی، در دنیای هنر ستاره‌ای بی چون چرا در سینما و تلویزیون امروز  محسوب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز