آیا مجلس می‌تواند عدالت را به صدا و سیما برگرداند؟

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۳:۳۶:۴۱
کد خبر: ۸۵۴۲۸۰
آیا مجلس می‌تواند عدالت را به صدا و سیما برگرداند؟
حذف برنامه 90 از صدا و سیما در شرایطی که با رای مردم به عنوان برترین برنامه تلویزیونی انتخاب شده بود موضوعی عجیب بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، گویا محبوبیت فردوسی‌پور به مذاق برخی خوش نمی‌آید. حالا که یک ماه از دوشنبه‌شب‌های بدون نود می‌گذرد، یک نماینده مجلس که عضو شورای نظارت بر صدا و سیما نیز هست، در حالی خبر از پیگیری برای پخش مجدد این برنامه داده که به نظر نمی‌رسد مسئولین شبکه سه تمایلی به این کار داشته باشند.

به تازگی فایلی صوتی در شبکه‌ها پخش شده که گفته می‌شود گفتگوی بین عادل فردوسی‌پور با علی فروغی رییس شبکه سوم سیماست. در این مکالمه فردوسی‌پور به محبوبیت برنامه‌اش از جانب مردم اشاره می‌کند و فروغی در پاسخ می‌گوید پس آنتن پخش برنامه‌ات را هم از مردم بگیر!

مردم هر کجا فردوسی‌پور را می‌بینند علاقه و وفاداری خود را به او نشان می‌دهند. چندی پیش در مراسم جشن امضای کتاب عادل فردوسی‌پور در مجتمع کوروش به نفع سیل‌زدگان، مردم زیادی برای دیدن و عکس گرفتن با او در محل حاضر شدند. فیلم این دیدار را می‌توانید در سایت خبری ببینید.

نحوه دیگری از پشتیبانی مردمی هم به این صورت است که هر دوشنبه مردم در شبکه‌های اجتماعی با یادآوری برنامه 90 تمایل خود را به ادامه پخش این برنامه نشان می‌دهند، تمایلی که مسئولین مربوطه تاکنون به کلی آن را نادیده گرفته‌اند. به طور قطع با گذر زمان و غرق شدن مردم در مشکلات روزمره، این حمایت نیز به مرور کمرنگ می‌شود و همان اتفاقی که مدیران سیما در انتظارش هستند می‌افتد؛ جایگزین شدن برنامه «تب تاب» با «نود».

به نظر می‌رسد مدیر شبکه 3 در حذف این برنامه محبوب و مردمی تنها وسیله بوده و پشت این کار مقصود بزرگتری وجود دارد و این هدف از سمت کسانی دنبال می‌شود که ذره‌بین برنامه نود منافعشان را به خطر می‌اندازد.

جمع بزرگی از روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار تجدید نظر درباره نحوه رفتار با فردوسی‌پور و برنامه او شده‌اند. در این نامه خطاب به رییس صدا و سیما آمده که شما مسئول مستقیم حذف این چهره سرشناس از رسانه ملی هستید. غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار در مجلس می‌گوید این نامه در جلسه شورای نظارت بر صدا و سیما بررسی شده و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وقتی در مقابل پخش مجدد برنامه نود که مردم خواهان آن هستند مقاومت می‌شود، به نظر می‌رسد انتساب عبارت «میلی» به جای «ملی» به این رسانه چندان هم بی‌راه نباشد.

نتیجه بررسی این موضوع در شورای نظارت بر صدا و سیما را از وبسایت خبری پیگیری کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز