علامه طباطبایی بر قله تهذیب

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۴:۲۵:۵۰
کد خبر: ۱۲۶۱۵۳۲
علامه طباطبایی بر قله تهذیب
ویدئوکلیپ « قله‌ی تهذیب » به مناسبت چهلمین سالگرد رحلت علامه طباطبایی(ره) منتشر شد.

به گزارش برنا، همزمان با 24 آبان ماه و چهلمین سالگرد رحلت مفسر بزرگ شیعه، علامه محمدحسین طباطبایی (ره) ، ویدئوکلیپ « قله‌ی تهذیب » توسط روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران تولید و منتشر شد.

این ویدئو با بازخوانی بیانات رهبرانقلاب و استادشهید مرتضی مطهری، پیرامون این شخصیت بی نظیر علمی و فقهی، سعی دارد به طور خلاصه نقاط مهم شخصیت حضرت علامه را مرور کند. در نگاه آیت الله خامنه‌ای، چراغ علوم عقلی را ایشان در قم روشن کرد و شناخت رفتار و سلوک علامه طباطبایی (ره) یکی از شفابخش‌ترین نسخه هایی است که می تواند انسان را به نورانیت و آرامش برساند. وی منبعی قوی از معارف شیعه بود به نحوی که یک فیلسوف پرورش یافته در غرب به نام هانری کوربن را چنان در مقابل خویش خاضع می کند که او تبدیل می شود به مروج تشیع در اروپا.

استاد شهید مرتضی مطهری که از شاگردان به نام علامه طباطبایی است نیز در وصف استاد می گوید: «متفکران جهان صد سال باید تحقیق کنند تا بلکه بتوانند به ارزش آثار ایشان پی ببرند. علامه مجسمه تقوا بود. مجسمه تهذیب نفس، مجسمه معنویت و تمام مقامات عالی انسانی. کتاب تفسیرالمیزانش بهترین تفسیری است که در میان شیعه و سنی از صدراسلام تاکنون نوشته شده است.»

این ویدئو در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای ارسباران به آدرس farhangsara_arasbaran و آپارات به آدرس https://aparat.com/v/VKIdU در دسترس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز