دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد استان قزوین :

سه سازمان مردم نهاد در استان قزوین پروانه فعالیت گرفتند

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۴۹۲۵
سه سازمان مردم نهاد در استان قزوین پروانه فعالیت گرفتند
در دومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های استان سه سازمان مردم نهاد تحت عنوان موسسه حامیان اندیشه و عمل ، انجمن خیریه مواسات و موسسه حمایت از نیازمندان طاها مورد تایید اولیه قرار گرفتند.

به گزارش برنا از قزوین، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در دومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های استان با اعلام این خبر گفت: پس از بحث و بررسی مجوز تاسیس سمن موسسه حامیان اندیشه و عمل، با هدف پیشگیری از بروز ناهنجاری های اجتماعی و حمایت روانشناسی و حقوقی از افراد در معرض آسیب، انجمن خیریه مواسات، با هدف رفع نیازهای مستضعفین و مستمندان جامعه و موسسه حمایت از نیازمندان طاها، با هدف ترویج امور انسان دوستانه و فرهنگ و یاری رساندن به هم نوع مورد تایید اولیه قرار گرفت و مقرر گردید پس از استعلامات قانونی و مراحل اداری فعالیت خود را آغاز کنند.

دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد استان قزوین  با بیان اینکه در سال گذشته  بیش از 32 سمن (سازمان مردم نهاد) در استان قزوین مورد موافقت قرار گرفته و پروانه تاسیس گرفتند، گفت 30 سمن هم مورد تایید اولیه قرار گرفتند که در مرحله استعلام و ثبت حقوقی قرار دارند  و این تشکلها پس از اخذ مجوزهای قانونی در استان فعالیت خواهند داشت.

دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد استان قزوین با بیان اینکه در این مدت برای پنج سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان نیز مجوز صادر شده است، بیان کرد: آموزش به تشکل‌های مردم نهاد از مهم‌ترین موضوعاتی است که باعث شد تا استقبال برای فعالیت‌های مردمی افزایش یابد.

بیدخام تصریح کرد: بخشی از آموزش‌های این دوره به تاسیس سمن‌های خیریه بیمارستانی و کانون‌های سلامت محله اختصاص داشت و اعتقاد بر این بود تا حضور خیران بتواند مشکلات این حوزه را برطرف کند.

این مسئول در خصوص برنامه‌های سال جاری برای هدایت و ارتقاء سمن‌ها خاطرنشان کرد: با دستگاه‌های اجرایی استان مکاتبه شده تا شناسایی فعالان اجتماعی و فرهنگی برای تشکیل سمن افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به منظور ایجاد انگیزه و ترغیب فعالان اجتماعی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز