استاندار قزوین بیان کرد:

ضرورت تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی قزوین

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۰:۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۶۳۶۱
ضرورت تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی قزوین
استاندار قزوین اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک اصل در جامعه نهادینه شود، چرا که این مساله نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی جوامع دارد.

به گزارش برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان قزوین افزود: ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در رشد و آگاهی جامعه دارد.

وی با اشاره به  نقش مطالعه در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک اصل در جامعه نهادینه شود، چرا که این مساله نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی جوامع دارد.

جمالی پور ادامه داد: ساخت کتابخانه اقدامی زیرساختی و ماندگار است که برای همیشه در اذهان مردم باقی می‌ماند و باید در این خصوص از ظرفیت های مردم و خیران به خوبی استفاده شود.

این مسئول با اشاره لزوم پررنگ تر شدن مشارکت خیران در ساخت کتابخانه و همچنین نذر فرهنگی ساخت کتابخانه توسط مردم، افزود: هر چقدر که در جهت ساخت کتابخانه و مراکز مطالعه اقدام شود به همان میزان از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز کاسته می‌شود.

جمالی پور تصریح کرد: توسعه کتابخانه ها یک اقدام زیر بنایی برای رسیدن به توسعه اقتصادی است و هر چه ما در حوزه فرهنگی هزینه کنیم در بلند مدت ثمره آن را در ابعاد دیگر خواهیم دید.

استاندار قزوین تاکید کرد:  کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی استان است و نباید ساخت آن تا این حد طولانی می‌شد و در هر شکل این پروژه باید تکمیل و به اتمام برسد.

وی تکمیل و تجهیز  کتابخانه‌ها عمومی  در استان را خواستار شد و افزود: می‌طلبد که نهاد کتابخانه‌ها و اداره مسکن و شهرسازی اهتمام بیشتری نسبت به تکمیل و اختصاص اعتبار به این گونه پروژه‌های فرهنگی داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز