مدیرحوزه علمیه خواهران قزوین:

۷۰۰ نفر از حوزه علمیه خواهران قزوین فارغ التحصیل شده اند

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۰:۴۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۸۴۲۷
۷۰۰ نفر از حوزه علمیه خواهران قزوین فارغ التحصیل شده اند
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: با فارغ التحصیل شدن ۷۰۰ نفر از حوزه علمیه خواهران برخی از آنها وارد آموزش و پرورش شده و تعدادی نیز به عنوان مبلغ دینی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام رضا کاظم لو در جلسه با رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین که در حوزه علمیه خواهران برگزار شد اظهارداشت: حوزه علمیه یک فرصت برای بانوان است تا در زمینه علوم دینی هم تحصیل کنند و این ظرفیت در بخش های مختفی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: حوزه علمیه در استانها یک اداره کل است و حوزه خواهران تحت  نظر شورای سیاست گذاری و برادران تحت شورای عالی هستند. 

حوزه 4

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: ۶ مرکز در استان وجود دارد که ۵ مرکز برای ورودی‌ها و یک مرکز برای آموزش عالی است و شرایط افراد دارای تحصیلات دانشگاهی یا حافظ قرآن در شرایط سنی تأثیرگذار است و تا ۳۵ سال می‌توانند به تحصیل بپردازند.

کاظم لو عنوان کرد: حوزه علمیه در کشور نیروهای توانمندی را به جامعه تحویل داده و با اقبال خوبی روبرو شده و در شهرستان آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و قزوین دو مکان ظرفیت خوبی دارند و مجموعاً ۱۵۰۰ دانشجو در استان و ۱۰۰ نفر استاد داریم.

کاظم لو اضافه کرد: دوره‌های حوزه علمیه در بانوان ۵ سال است و زمینه گسترش تا ۷ سال نیز وجود دارد. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: یکی از افتخارات ما در حوزه علمیه خواهران، همکاری با جامعه اطراف است و حوزه علمیه به روی همه مدارس باز است تا معلمان و دانش آموزان از این ظرفیت استفاده کنند و با تمام نهادها همکاری داریم تا مهارت افزایی فارع التحصیلان را در این زمینه تقویت کنیم. 

حوزه 3

کاظم لو گفت: با همکاری مرکز قم و وزارت کشور در قالب طرح حیات طیبه نیروهای متخصص را برای کاهش آسیب‌ها تربیت کرده ایم.

این مسئول یادآور شد: از سال 68 تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر فارغ التحصیل کارشناسی داشته ایم که برخی از آنها وارد آموزش و پرورش شده و برخی نیز به عنوان مبلغ دینی فعالیت می کنند.

کاظم لو تصریح کرد: با آموزش و پرورش وجوه مشترکی داریم و ورود خواهران حوزه علمیه در قالب اجرای طرح‌های مختلف و حضور خواهران در مدارس در قالب طرح امین اجرا شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: زمان پذیرش دانشجویان در سالجاری تغییر کرده و ما نیز  معتقدیم به هر اندازه در پذیرش ها دقت کنیم، نیروهای کیفی تری تربیت خواهند شد.

وی اضافه کرد: در حوزه علمیه خواهران نبود خوابگاه، مهد قرآن و مهد کودک از کمبودهایی است که برای تامین آن نیازمند همراهی مسئولان استان هستیم  که در این میان در مدرسه کوثر یک باب مهد کودک راه اندازی شده است.

کاظم لو بیان کرد:  تعامل حوزه علمیه خواهران با ارگان های فرهنگی و انقلابی مطلوب است و بزودی تفاهم نامه ای با دانشگاه فرهنگیان هم امضا خواهد شد.

حوزه 2

وی اظهارداشت: در آبیک مجموعه دارالقرآن و مهد در دست ساخت است و پروژه موسسه آموزش عالی هنوز آغاز نشده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین اظهارداشت: انتظار داریم در مصوبات حوزه های علمیه توجه بیشتری شود تا بتوانیم کمبود تجهیزات را جبران کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز