جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها در قزوین تداوم می یابد

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۲۰:۰۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۱۱۹۹۴
طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها در قزوین تداوم می یابد
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با تداوم طرح مدیریت هوشمند محدودیت در استان روند نزولی بیماری کرونا را مدیریت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر سه شنبه در استانداری  برگزار شد اظهارداشت: در عرصه کرونا با اقدامات انجام شده و محدودیت های ستاد خوشبختانه به آرامش نسبی رسیده ایم که می تواند در صورت تداوم همکاری ها به شرایط عادی برسیم.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: در ایام شهادت فاطمه زهرا، سزردار سلیمانی، شهید فخری زاده و مناسبت  های دی ماه بسیار شرمنده هستیم که نمی توانیم مانند سالهای گذشته وظیفه خود را انجام داده و مراسم را به صورت حضوری برگزار کنیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم با عبور از دوران کرونایی و شکست این ویروس منحوس  بتوانیم یادواره ها و مناسبت های دینی و معنوی را چون گذشته برگزار کنیم.

حبیبی اضافه کرد: از مهر تا دی ماه در پیک سوم کرونا، روزهای سختی را سپری کردیم و فوت روزانه 500 نفر در کشور که معادل سقوط دو هواپیمای مسافربری است ما را با چالش های زیادی مواجه کرد و امروز با پشتوانه تاکید  رهبری تلاش می کنیم تا با مدیریت درست و تصمیم گیری منطقی و قاطع بتوانیم بر بیماری غلبه کنیم.

کرونا 3

وی اظهارداشت: ملاک تصمیم گیری و اعمال محدودیت و یا صدور مجوز تنها با نظر کارشناسان بهداشتی است و در  شرایطی که مقام معظم رهبری به رعایت پروتکل ها اهمیت می دهند همه ما نیز باید ایشان را الگو قرار داده و به  مصوبات ستاد اهمیت دهیم.

فصل سرما تهدید موج سوم کرونا

حبیبی اظهارداشت: فصل سرما یک تهدید دیگر است و می تواند هجوم موج سوم کرونا را موجب شود و اگر شرایط را کنترل نکنیم با مشکلات دیگری مواجه خواهیم شد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: همکاری کسبه و بازاریان در اجرای طرح محدودیت ها بسیار ارزشمند  است و از 40 هزار کسبه و بازاری استان حدود 35 هزار نفر یا تعطیل شدند و یا با کاهش ساعات فعالیت مواجه شدند  و علیرغم ضرر و زیان برای سلامت مردم همکاری قابل توجهی کردند که جای تشکر دارد.

وی بیان کرد: باید پذیرفت با این همه مشکلات روحی، اقتصادی و معیشتی که اصناف و بازاریان متحمل شدند اگر  آستانه تحمل این گروه کم شده باشد حق دارند و ما وظیفه داریم مراقبت کنیم تا شرایط قرمز به استان باز نگردد.

حبیبی تصریح کرد: باید تلاش کنیم شرایط موجود حفظ شده و به سمت نزولی شدن روند ابتلا و بستری یپش برویم تا شرایط سخت تر نشود، 

وی اظهارداشت: کاهش 80 درصدی بستری ها و 60 درصدی فوتی ها نشان می دهد اعمال محدودیت ها نتیجه بخش  بوده و اگر رعایت پروتکل ها همچنان تداوم یابد می توان به بهبود وضعیت امیدوار شد.

کرونا 2

تداوم طرح مدیریت هوشمند محدودیت ضروری است

حبیبی گفت: برای رسیدن به یک ثبات نسبی لازم است طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها تداوم یابد و همکاری  مردم هم جلب شود تا به کاهش بیماری امیدوار شویم.

وی اظهارداشت: اعمال محدودیت ها در همه بخش ها اعمال شده و حتی مناسبت های دینی، هیئت های مذهبی،  کلاس های درسی و دانشگاهی،نمازهای جمعه، جشن های عروسی و عزا، همایش و کلاس های حضوری، فعالیت های ورزشی تعطیل شده و برخی از کسانی که در رعایت مصوبات سهل انگاری کرده اند توبیخ شده اند که عزل یک  مدیرکل، توبیخ مدیربانک، جریمه عروس و داماد، کسر حقوق یک رئیس و پلمب بانک از تصمیماتی بوده که برای کنترل وضعیت صورت گرفته است.

حبیبی گفت: هر جا که کانون بیماری باشد و تهدید تلقی شود سراغش می رویم و آن را ممنوع می کنیم تا آسیبی  به مردم نرسد.

وی اضافه کرد: ضمن عذرخواهی از محضر فاطمه زهرا (س)، شهدا سلیمانی و فخری زاده، علیرغم میل باطنی که مراسم حضوری برگزار نشد برای سلامت مردم محدودیت های این دوره را اعلام می کنیم تا شرایط به وضعیت عادی بازگردد. 

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهارداشت: برگزاری هر گونه تجمع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در  وضعیت زرد، نارنجی و قرمز همچنان ممنوع است.

وی گفت: برگزاری مراسم آیینی، دینی و نماز جمعه، جماعت و هر برنامه ای که موجب تجمع می شود ممنوع است و خلاء آن با فضاسازی محیطی، اداری و برنامه های فرهنگی در فضای مجازی باید جبران شود.

حبیبی اضافه کرد: همه فعالیت های آموزشی در وضعیت قرمز، زرد و نارنجی غیر حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و تنها امتحانات پایه نهم و دوازدهم که آزمون پایان دوره دارند حضوری است.

ستاد

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: طرح شهید سلیمانی با قدرت، جدیت و حساسیت ادامه پیدا کند و افزایش تست PCR ، در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تردد خودروهایی با پلاک 79 و 89 در همه شهرهای استان بلامانع است و اداره تبلیغات اسلامی باید نسبت به برگزار نشدن مراسم مذهبی تذکر لازم را ارائه و اداره ارشاد نسبت به کنترل اخبار منتشر شده در سایت های فضای مجازی اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز