رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور:

۷۰ هزار نفر در سال جاری بازنشسته شده و از سیستم اداری خارج می شوند

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۹:۳۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۲۷۷۱
۷۰ هزار نفر در سال جاری بازنشسته شده و از سیستم اداری خارج می شوند
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در حال حاضر دو میلیون و 300 هزار نفر در سیستم اداری فعالیت می کنند که امسال 70 هزار نفر از سیستم دولتی بازنشسته شده و خارج خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جمشید انصاری روز پنجشنبه در سفر به قزوین و در حاشیه بازدید از حوزه های آزمون استخدامی در قزوین در گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت استخدام دستگاههای اجرایی اظهارداشت: نظام اداری کشور به گونه ای است چون کارکنان بین 30 تا 35 سال در دستگاههای اجرایی خدمت می کنند و برخی می تواند با دلایل قانونی زودتر بازنشسته شوند متوسط خدمت در ادارات و شرکت ها حدود 30 سال تعریف شده است.

انصاری

وی افزود: به طور میانگین در هر سال حدود 3 درصد کارکنان دولت بازنشسته شده و یا از سیستم خارج می شوند که ما ضمن توجه به چابک سازی دولت برای تامین نیروهای جایگزین برنامه ریزی می کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: در حال حاضر حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی و دولتی خدمت می کنند و امسال حدود 70 هزار نفر بازنشسته و یا به صورت های دیگر از بدنه دولتی جدا خواهند شد.

انصاری یادآورشد: البته جایگزینی نیروها بر اساس برنامه های کوچک سازی و چابک سازی دولت تنظیم شده تا بتوانیم نیروهای جدید را برای خروجی نیروها جایگزین کنیم.

وی اظهارداشت: البته در این میان برخی خدمات دولت در پهنه جغرافیایی جدید محسوب می شود از جمله وقتی بیمارستانی افتتاح شود باید کادر درمانی را تامین کنیم و اگر شهرستان و شهر جدید ایجاد شد به نیروی انسانی نیاز دارد تا هم فعالیت های جدید صورت گیرد و هم جانشین افراد خروجی شود.

انصاری 2

انصاری بیان کرد: در 20 سال گذشته دولت هدف گذاری خود را بر اساس کوچک سازی تنظیم کرده و در این راستا با کنترل ورودی و کاهش خروجی در این عرصه اقدام کرده است.

دورکاری ها باید اصولی تعریف شود/ بستر توسعه دولت الکترونیک مهایا شود

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوالی در خصوص دورکاری هم گفت: منظور از دور کاری تعطیل کردن ادارات و خانه نشینی کارمند نیست بلکه منظور این است که باید زیرساخت هایی توسط دستگاه فراهم شود تا کارکنان خارج از محیط اداری هم بتوانند کار ارباب رجوع را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در دوران کرونا برای سبک کردن کارها و کاهش حجم حضور کارکنان دولت و پیشگیری از آلودگی ناشی از ویروس کرونا برخی روزها در وضعیت قرمز شدن شهرها، ادارات تعطیل شد تا تراکم اداری کمتر شود اما این وضعیت را دورکاری تلقی نمی کنیم.

555

انصاری اظهارداشت: در دور کاری باید امکانات و زیرساخت هایی را مهیا کنیم تا کارکنان خارج از محیط اداره کارشان را انجام دهند و مردم معطل خدمات رسانی نشوند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: اخیرا گزارشی در زمینه دورکاری تهیه شد که نشان می دهد  77 درصد کسانی که با دورکاری کارشان را انجام دادند در این زمینه موفق بودند که ما باید این میزان را افزایش دهیم.

در آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان ۹۷۵۹ شرکت کرده اند که ۶۱ درصد آن را بانوان با تعداد ۵۹۴۹ نفر و ۳۹ درصد را مردان با ۳۸۱۰ نفر شرکت کننده تشکیل می دهند.

آزمون

امسال در کشور ۵۶۲ هزار و ۶۷۶ نفر در آزمون استخدامی دولت شرکت کرده اند که سهم استان قزوین حدود  ۱.۵۸ درصد برای تامین نیروی انسانی ۱۵ دستگاه اجرایی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز