دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین:

کاهش سن اعتیاد در جوانان و زنان نگران کننده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۲۷:۱۹
کد خبر: ۱۱۱۵۲۷۱
کاهش سن اعتیاد در جوانان و زنان نگران کننده است
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: کاهش سن اعتیاد و گرایش جوانان و زنان به مواد مخدر نگران کننده است لذا مراقبت و نظارت خانواده ها باید بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که عصر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: نظرسنجی ها نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد مردم موضوع مواد مخدر را یک مطالبه عمومی و مهم می دانند و خواستار برخورد جدی با آن هستند.

وی افزود: به دلیل موقعیت استراتژیک ایران و نزدیکی با کشورهای تولید کننده مواد مخدر و مسیر ترانزیت و قانون گذاری ضعیف برخی کشورها در مبارزه با مواد افیونی همچنان در معرض آسیب های جدی این پدیده هستیم و در کنار شیطنت های دشمنان در آسیب زدن به جامعه جوان متاسفانه همچنان شاهد افزایش آمار اعتیاد در کشور هستیم.

رحمانی تصریح کرد: از هر سه نفر مصرف کننده مواد مخدر ، یک نفر زن است که در کنار هدف گرفتن جوانان و نوجوانان از سوی مافیای این پدیده باید آسیب های این گروه را جدی تر بگیریم و برای مقابله برنامه های مدونی داشته باشیم.

جلسه مواد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین یادآورشد: گر بخواهیم تلاش ناجا و دستگاه قضایی هدر نرود باید گام های بلندتری در مبارزه با مواد مخدر برداریم و به گروههای آسیب پذیر توجه بیشتری داشته باشیم.

رحمانی گفت: رونق گرفتن مصرف شیشه بیانگر تولید بیشتر آن در افغانستان است و قانون گذاری ضعیف برخی کشورها در مورد مصرف ماری جوانا و حشیش از دیگر تهدیدات این بخش است و گزارش ها نشان می دهد ممکن است در آینده و در سال ۲۰۲۵ با یک انفجار تولید مواد مخدر مواجه شویم.

وی اظهارداشت: کاهش سن معتادان و شیوع مصرف در جوانان و نوجوانان و زنان و حتی افراد تحصیل کرده و شاغل بسیار نگران کننده است و باید برای آن تدبیر کنیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین یادآورشد: ضربه پذیری محیط های آموزشی، مدارس و دانشگاهها و خانواده ها و دسترسی  به مواد ارزان قیمت، مصرف غیر پزشکی، روان گردانها، مسکن ها و خواب آورها و افزایش مرگ ناشی از مصرف مواد ترکیبی و گسترش موادی چون ماری جوآنا در شرق آسیا یک زنگ خطر جدی است.

222

وی از تشکیل کمیته های زیرمجموعه شورای مبارزه با مواد مخدر هم خبرداد و گفت: با تشکیل کمیته های مقابله با عرضه مواد مخدر، کمیته فرهنگی و پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی، کمیته حقوقی و قضایی و توسعه مشارکتهای مردمی و شناسایی اموال قاچاقچیان به صورت هدف مند در مبارزه با مواد مخدر اقدام کرده ایم.

رحمانی در خصوص وضعیت اعتیاد در مدارس، دانشگاهها و محیط های کارگری هم گزارشی ارائه داد و خواستار توجه بیشتر به این مراکز شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز