رئیس کل دادگستری استان قزوین:

پرونده‌های مسن حوزه قضائی کوهین کاهش یافت

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۸:۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۷۴۵۷
پرونده‌های مسن حوزه قضائی کوهین کاهش یافت
رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش 64 درصدی پرونده های مسن در حوزه قضائی کوهین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی طی بازدید سرزده از حوزه قضائی کوهین اظهار کرد: پس از گذشت یکسال از صدور دستورالعمل ریاست معظم قوه‌قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن، رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دادگستری استان قزوین قرار گرفت و دادگاه بخش کوهین نیز توانست 64 درصد پرونده های این حوزه را تعیین تکلیف کند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به عملکرد این حوزه قضائی افزود: از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با اینکه افزایش 41 درصدی در ورود پرونده ها را داشته ایم اما در یک اقدام تحولی خوشبختانه شاهد کاهش 19 درصدی پرونده های جریانی و مختومه شدن آنها بوده ایم.

مقام ارشد قضائی استان به کاهش زمان رسیدگی قضائی اشاره کرد و گفت: همچنین زمان رسیدگی به پرونده ها در این حوزه قضائی از 202 به 177 روز کاهش یافته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بکارگیری و اجرای سند تحول قضائی قطعا این امکان را فراهم خواهد آورد که ضعف ها و مشکلات در حوزه امور قضائی را شناسایی و هرچه سریع تر و کارشناسی تر نسبت به رفع آنها اقدام نمائیم. خوشبختانه حرکت پویا و تحولی در قوه قضائیه طی سالهای اخیر کار خود را آغاز نموده که با ابلاغ سند تحول شاهد سرعت بیشتر در آن خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: تحول یک حرکت همگانی است و صرفا مختص دستگاه قضایی نیست بلکه منتسبین به این دستگاه و سایر سازمانهای وابسته نیز می بایست برای اجرای هرچه بهتر و کسب نتیجه مطلوب تر با قوه قضائیه همراه و همگام باشند.

گفتنی است در بازدید صورت گرفته رئیس کل به همراه تعدادی از معاونین بالغ بر یکصد پرونده را مورد بررسی قرار داده و با قضات مربوطه مذاکره کرده و مشخص شد اکثر پرونده ها آماده اتخاذ تصمیم نهایی بوده  که مقرر شد طی ماه جاری نسبت به صدور رای و تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز