مدیرکل هواشناسی استان قزوین:

بیشتر آلودگی های استان قزوین ناشی از آلاینده های صنعتی است

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۳:۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۱۸۳۳۸
بیشتر آلودگی های استان قزوین ناشی از آلاینده های صنعتی است
مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: بیشتر آلودگی های هوای استان قزوین ناشی از آلاینده های صنعتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سومین کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا و گرد و غبار روز یکشنبه در استانداری قزوین تشکیل جلسه داد.

یوسف شیخ الملوکی در این جلسه با ارائه گزارشی از روند بارشها در استان اظهارداشت: در دی ماه امسال روند دمای صبحگاهی زیر صفر و یک سیستم هوای سرد در استان حاکم بوده و ۸۵ درصد وضعیت جوی آرام گزارش شده است. 

وی بیان کرد: به دلیل کاهش بارشها و نیز بالا رفتن شدت وزش باد در ماه جاری تعداد روزهای دارای آلایندگی هم بالا رفته است.

آلودگی استان قزوین صنعتی است

شیخ الملوکی تصریح کرد: در دی ماه، شیب آلایندگی ها در استان بیشتر شده اما آلودگی های استان قزوین ناشی از آلیانده های صنعتی است و به گرد و غبار ارتباطی ندارد.

وی اظهارداشت: دید افقی در استان بالای ۱۰ کیلومتر بوده به طوری که چهار روز از ۲۰ روز مورد سنجش، شاهد مه گرفتگی و سه روز شاهد بخار و در بقیه روزها با غبار یا آلایندگی صنعتی در دی ماه مواجه بوده ایم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین یادآورشد: در این هفته و روزهای هفته آینده بارش قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت و همچنان با صبح سرد و افزایش آلاینده ها مواجه می شویم.

فرخزاد 3

وی بیان کرد: متاسفانه بارندگی های این روزها حدود ۵ تا ۱۵ میلیمتر پیش بینی می شود و به دلیل وزش بادهای تند در انتهای هفته، وقوع آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی محتمل است که باید دستگاههای متولی در آمادگی کامل باشند.

شیخ الملوکی اظهارداشت: از ادارات منابع طبیعی و محیط زیست انتظار داریم برای روزهای 5 شنبه و جمعه در شرایط آماده باش قرار گیرند تا با حوادث احتمالی مقابله شود.

وی بیان کرد: سنجنده های گرد و غباری که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده برای نصب در مکان های مورد نظر  اقدام شود. 

شیخ الملوکی گفت: با اختصاص دو دستگاه سنجش گرد و غبار از سوی وزارت بهداشت و جانمایی تعیین شده در  شهرهای بویین زهرا و قزوین برای تسریع در نصب آن اقدام خواهد شد تا بتوان طیف کامل ذرات را اندازه گیری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز