رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

کمیته امداد طرح شهید رجایی را احیا و اجرایی کند

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۵:۲۸:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۹۴۵۹
کمیته امداد طرح شهید رجایی را احیا و اجرایی کند
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: کمیته امداد به عنوانی نهادی مورد اعتماد با احیای طرح شهید رجایی و کمک به تامین معیشت آبرومند سالمندان نیازمند به نقش انقلابی خود عمل کند

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مجمع نمایندگان استان قزوین عصر پنجشنبه در نشست با مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور ضمن طرح چالش ها و مشکلات مددجویان و افراد محروم، از تلاش این نهاد در رفع محرومیت و کمک به نیازمندان تقدیر کردند.

لطف الله سیاهکلی در این نشست که در مجتمع جدید رفاهی و اداری کمیته امداد قزوین برگزار شد اظهارداشت: کمیته امداد به عنوان نهادی خوشنام و مورد اعتماد مردم، توانسته گام های موثری در کاهش محرومیت و کمک به نیازمندان بردارد و اقدامات دوران جناب آقای فتاح و آقای بختیاری شاخص است.

بختیاری 321

وی افزود: ساده زیستی و مدیریت انقلابی جناب آقای بختیاری هم ارزشمند است و از آنجا که به عنوان یک مدیر ارزشی به فکر مردم هستید و در فقرزدایی تلاش می کنید باید قدردان شما و مجموعه همکاران شما بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: براستی اگردر این شرایط کمیته امداد نبود گروههای آسیب پذیر و نیازمندان و افرادی که بنیه اقتصادی ضعیفی داشتند در شرایط دشواری قرار می گرفتند و آسیب های زیادی به کشور وارد می شد.

وی اظهارداشت: امسال مردم قزوین حدود 100 میلیارد تومان کمک مردمی به این نهاد اهدا کردند که بیانگر اعتماد عمومی به نهادی است که توانسته در رسیدگی به امور نیازمندان موفق عمل کند.

افزایش اعتبارات اشتغالزایی یک ضرورت است

سیاهکلی در ادامه گفت: امروز باید اذعان کرد مردم خودشان می توانند برای خود شغل ایجاد کنند اما با تسهیلات محدود با سود بالا نمی توان انتظار معجزه داشت.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: وام های اشتغال در کمیته امداد کار خوبی است اما میزان آن محدود است و با 50 میلیون تومان نمی توان کار مناسبی ایجاد کرد لذا از رئیس محترم کمیته امداد درخواست می کنیم با لحاظ شرایط اقتصادی و تورم موجود، این تسهیلات را تا سقف 100 و 150 میلیون تومان افزایش دهند تا شاهد جهش مناسبی در اشتغال مددجویان باشیم.

12

وی گفت: امروز اگر هر ایرانی 200 میلیون تومان سرمایه و تسهیلات با سود کم در اختیار داشته باشد براحتی قادر به ایجاد اشتغال خواهد بود و می تواند خود و خانواده اش را اداره کند.

بیشترین بدهکاران بانکی اغنیا هستند

سیاهکلی اضافه کرد: اگر بررسی کنید می بینید که بیشترین بدهکاران بانکی اغنیا و کسانی هستند که با رانت و سوء استفاده به ثروت رسیده اند و یا درآمدهای کلان دارند و طبقه کم درآمد و ظعیف جامعه به دلیل تعهد دینی و اعتقادات مذهبی خوش حساب ترین مشتریان بانک ها هستند اما ما کمترین خدمات را به آنها ارائه می کنیم.

وی از پرداخت تسهیلات کرونایی به آسیب دیدگان توسط کمیته امداد هم تشکر کرد و گفت: در صورت تجمیع کمک ها و پرهیز از پراکندگی و رفتارهای جزیره ای می توان اعتبارات بیشتری را به بخش کرونا اختصاص داد.

کمیته امداد طرح شهید رجایی را احیا کند

سیاهکلی با ارائه پیشنهادی به رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: یکی از طرح های ماندگاری که برای مددجویان توسط شهید رجایی کلید خورد اما امروز مغفول مانده طرح شهید رجایی بود که به سالمندان بالای 60 سال مستمری داده می شد که به نظر می رسد تداوم اجرای آن در شرایط کنونی یک ضرورت است.

وی بیان کرد: فرد کشاورزی که یک عمر زحمت کشیده و امروز از کار افتاده حتما باید تحت پوشش دولت و نظام باشد لذا از کمیته امداد انتظار داریم طرح شهید رجایی را احیا کرده و سالمندان و از کارفتادگان روستایی و مناطق محروم را حمایت کرده و تحت پوشش قرار دهد و زندگی آبرومندی توام با کرامت را برای آنها مهیا کند.

سیاهکلی 22

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: مشکل دیگر این است که برخی افراد پس از چند سال کار و فعالیت از شرکت یا کارخانه ای اخراج یا کنار گذاشته می شوند و چون بالای 35 تا 40 سال سن دارند از اشتغال در سایر جاها نیز بازمی مانند که امیدواریم کمیته امداد این افراد را نیز تحت پوشش خود قرار دهد.

در این نشست از خدمات حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین نیز تقدیر شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز