علایی مقدم در گفتگو با خبرگزاری برنا:

افزایش ۱۰۰ درصدی راه اندازی خانه های ورزش روستایی در استان قزوین

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۹:۲۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۱۱۲۶
افزایش ۱۰۰ درصدی راه اندازی خانه های ورزش روستایی در استان قزوین
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: با احداث و راه اندازی 160 خانه ورزش روستایی در استان قزوین اجرای این طرح 100 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم در این باره اظهارداشت: راه اندازی خانه های ورزش روستایی ، خدمتی دیگر در جهت توسعه ورزش و ایجاد عدالت در روستاهاست که در این طرح با استفاده از فضای های بلا استفاده موجود در روستاها و تجهیز آنها به امکانات ورزشی، تلاش می کنیم نیازهای جوانان روستایی را به بهره گیری از امکانات ورزشی برآورده کنیم.

ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد:  برای هر خانه ورزش روستایی یک میز پینگ‌پنگ، یک میز فوتبال دستی، یک میز شطرنج، دارت حرفه‌ای، تشک تاتامی، طناب بازی و تور والیبال در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر این تربیت مربیان مورد نیاز از افراد ساکن روستا و با همکاری هیئت های دیگر صورت می گیرد تا خانه های ورزشی در طول سال مسابقات مختلفی برای روستاییان برگزار کنند و قهرمانان در سطوح مختلف روستا، بخش، شهرستان و استان به مصاف یکدیگر بروند و در پایان تیم های برتر راهی به مسابقات کشوری شوند .

علایی مقدم بیان کرد: راه اندازی خانه های ورزش روستایی در کاهش مهاجرت و آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد به مواد مخدر و شناسایی ورزشکاران نخبه بسیار موثر است و بویژه در ایام زمستان که بسیاری از روستائیان فرصت بیشتری دارند و بیکارند می توانند، اوقات فراغت خود را پر کنند و سلامت آنها تقویت شود.

وی افزود: همچنین بسیاری از مدارس روستایی هم که فاقد امکانات و حتی معلم ورزش هستند، می توانند با هماهنگی دهیاران از این تجهیزات ورزشی استفاده کرده و ساعات ورزش خود را در آن سپری کنند.

علایی مقدم یادآورشد: احداث و راه اندازی خانه های ورزش روستایی استان قزوین در سالهای اخیر تا 100 درصد افزایش داشته و بنا داریم در سال 1400 تعداد بیشتری از این مکان های ورزشی را راه اندازی کنیم.

خانه ورزش روستایی

وی ادامه داد: قزوین از استان های پیشرو در احداث و تجهیز خانه های ورزشی روستایی در سطح کشور محسوب می شود و این کار مهم با همکاری صمیمانه استانداری قزوین، اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی در دو سال اخیر در استان قزوین به نحو مطلوبی عملیاتی شده است.

راه اندازی 160 خانه ورزش روستایی در استان قزوین

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: تاکنون بیش از 160 خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف استان قزوین احداث و تجهیز شده است.

وی گفت: این مکانهای ورزشی به میزهای تنیس روی میز، دارت، فوتبال دستی، تاتامی ورزشهای رزمی و میز شطرنج تجهیز شده است.

علایی مقدم بیان کرد: احداث و تجهیز خانه های ورزش روستایی نقش بسزایی در توسعه و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی دارد و احداث خانه های ورزش روستایی در کنار برگزاری جشنواره های ورزش روستایی، زمینه شکوفایی استعدادهای ناب ورزشی را فراهم می کند.

خانه ورزش 2

وی اظهارداشت: در سال جاری با همکاری ارزشمند وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی کشورمان و همچنین مجموعه مدیران ارشد استان، توسعه و راه اندازی خانه های ورزش روستایی را در دستور کار قرار داده ایم تا ضمن افزایش سرانه ورزشی، زمینه توسعه و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی را در استان بیش از پیش فراهم کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز