رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان قزوین تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۳:۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۷۱۸۷۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان قزوین تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در بیست و چهارساعت گذشته تعداد 113 بیمار جدید بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانهای استان قزوین بستری شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان اظهارداشت: در بیست و چهارساعت گذشته تعداد 113 بیمار جدید بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانهای استان قزوین بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند 

وی افزود: در این مدت متاسفانه 14 بیمار کرونایی نیز در استان قزوین جان باختند.

نامدار تصریح کرد: در حال حاضر 636 بیمار کرونایی در استان بستری هستند و 49 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان 615 نفر است و در بیست و چهارساعت گذشته هم 104 نفر پس از بهبودی از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تزریق واکسن آسترازنکا در قزوین عارضه جدی نداشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه گفت: ۶ هزار دوز واکسن آسترازنکا به گروه‌های هدف تزریق شده که هیچ عارضه جدی برای آنان نداشته است.

وی افزود: تا ششم اردیبهشت، بالغ بر شش هزار دوز واکسن آسترازنکا به گروه‌های هدف، تزریق شده که تا کنون هیچ عارضه جدی برای آنان نداشته است.

نامدار از مردم خواست به شایعات مطرح شده درباره این واکسن در فضای مجازی توجه نکنند.

وی با اشاره به اینکه این واکسن در بسیاری از کشور‌های اروپایی، ایالات متحده آمریکا و کانادا تزریق می‌شود، گفت: اعلام عارضه جدی برای چهار نفر در یک میلیون نفر به خاطر همین موضوع است که این کشورها، بطور دقیق، عوارض را گزارش کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: قیمت مناسب و دمای نگهداری دو تا هشت درجه سانتیگراد از مزایای واکسن آسترازنکا است که باعث انتخاب آن در این کشور‌ها شده است.

نامدار افزود: در تمامی واکسن ها، عارضه‌هایی مانند بدن درد یا تب مختصر، در برخی افراد مشاهده شده که از نظر استاندارد‌های پزشکی، پذیرفته شده است.

وی موضوع لزوم مصرف آسپرین، قبل از تزریق این واکسن را بی اساس دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تاکنون هیچ واکسنی در هیچ نقطه‌ای از دنیا، ایمنی ۱۰۰ درصدی در مقابل ویروس کرونا ایجاد نکرده است؛ اظهار کرد: تزریق واکسن، نه برای جلوگیری کامل از ابتلا به ویروس، که برای جلوگیری از مرگ و میر و جهش ویروس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بر این مبنا، هر فردی که واکسن را تزریق می‌کند؛ همچنان باید برای حفظ جان خود و دیگران، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کند که سرلوحه آن، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و نرفتن به مکان‌های شلوغ است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز