مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

مدیریت صحیح مصرف آب و برق نیازمند فرهنگ سازی با کمک رسانه ها و روحانیون است

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۶:۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۷۹۷۱
مدیریت صحیح مصرف آب و برق نیازمند فرهنگ سازی با کمک رسانه ها و روحانیون است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با کمک روحانیون و رسانه ها می توانیم با اطلاع رسانی بموقع و آگاهی بخشی زمینه همکاری مردم برای صرفه جویی در مصرف آب و برق در فصل تابستان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین روز چهارشنبه در نشست صمیمانه با حضور ائمه جماعات و اعضای شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان قزوین با تشریح اقدامات مهم این شرکت بر لزوم فرهنگ سازی برای تشویق مردم به صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف آب و برق تاکید کرد.

یدالله ملکی در این نشست با اشاره به اقدامات شرکت آب منطقه ای در خصوص مدیریت صحیح مصرف و جلوگیری از کاهش منابع آب زیرزمینی در استان اظهار داشت: بستن چاههای غیر مجاز و نصب کنتورهای هوشمند از جمله اقداماتی است که برای صیانت از منابع آب زیرزمینی در قالب طرح احیا و تعادل بخشی توسط همکاران شرکت از سال ۹۳ تاکنون به طور مستمر اجرا شده است.

انسداد 40 حلقه چاه غیر مجاز

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 22 دستگاه ادوات و دستگاههای حفاری غیر مجاز توقیف شده با پلمپ و انسداد 40 حلقه چاه غیر مجاز و یا فاقد پروانه، حدود 5 میلیون مترمکعب آب در سفره های زیرزمینی حفظ و ذخیره شده است.

qzrw_c6ea0a_1622622872 (1)

 ملکی در ادامه با اشاره به کاهش میزان بارندگی در سال جاری هم تصریح کرد: در حال حاضر میزان بارندگی نسبت به سال گذشته حدود ۴۲ درصد کاهش داشته و این موضوع در کنار افزایش دما سبب شده تا چاه های کشاورزی از بهمن ماه سال گذشته فعالیت کنند که این وضعیت با توجه به بروز خشکسالی در سال جاری می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به سفره‌های آب زیرزمینی وارد کند.

وی یادآورشد: علی رغم هشدارهای داده شده مبنی بر کاهش منابع آبی به دلیل کاهش نزولات جوی متاسفانه سطح زیر کشت نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش یافته و با پیگیری و تلاش های مستمر توانسته ایم کشت بهاره کشاورزان را حفظ کنیم ولی برای کشت تابستانه در حال حاضر با توجه به وضعیت منابع آبی نمی‌توانیم تعهدی برای تامین آب کشاورزان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف همکاران صنعت آب و برق در استان‌ها ارائه خدمات به مردم است و در این راستا باید تلاش کنیم این کار به نحو مطلوبی صورت گیرد و از مردم هم انتظار داریم با محدودیت ها و چالش های این بخش آشنا شوند و با مصرف بهینه با ما همکاری کنند.

وی گفت: یکی از مهمترین وظایف ما اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم و جوامع هدف در راستای مدیریت صحیح مصرف است که ائمه جماعات با توجه به ارتباط مستقیم و رو در رو با مردم می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

ملکی با اشاره به وضعیت مصرف آب در بخش کشاورزی اظهارداشت: بیش از 91 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که برای مدیریت صحیح مصرف در این بخش در گام اول لازم است به دنبال اصلاح الگوی کشت باشیم تا کشاورزان با توجه به اقلیم منطقه و محدودیت‌های منابع آبی در استان محصولاتی را کشت کنند که ضمن تامین سود مناسب به صرفه جویی در مصرف و حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی نیز کمک کند.

qzrw_54b707_1622622873

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: امیدواریم با تلاش روحانیون همکار در شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان و با اقدامات مناسب در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم استان بتوانیم مردم را با مشکلات و چالش های جدی این بخش آشنا کرده و آنهرا با خود همراه کنیم.

در ادامه روحانیون عضو شورا دیدگاههای خود را برای صرفه جویی در مصرف آب و برق ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز