فعالیت خیرخواهانه کمیته امداد موجب کاهش فقر و جرم در جامعه شده است

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۲۳:۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۸۹۷۴۵
فعالیت خیرخواهانه کمیته امداد موجب کاهش فقر و جرم در جامعه شده است
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: فعالیت کمیته امداد موجب کاهش فقر و جرائم مختلف در جامعه و رسیدگی به امور نیازمندان و محرومان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش وکیل مهربانی و مراسم تجلیل از وکلای نیکوکار یکشنبه شب با همکاری کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.‌

در این مراسم که صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد، علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حق گویان مدیرکل امداد استان، سید محمد حسینی رئیس کانون وکلا و جمعی از خانواده های وکلا حضور داشتند از 60 نفر از وکلای نیکوکار تجلیل شد.

علی شعبانی در این مراسم گفت: این برنامه ها موجب هم افزایی و توسعه فرهنگ انفاق و دستگیری از نیازمندان می شود و تداوم آن ضروری است.

وی بیان کرد:  کانون وکلا در تحقق عدالت و احقاق حق افراد نقش مهمی دارد و کمیته امداد هم در رسیدگی به امور نیازمندان نقش آفرین است و بدون تردید کنار هم قرار گرفتن این دو نهاد می تواند دستاوردهای خوبی برای نیازمندان داشته باشد.

image_2022_1_24-0_11_29_351_faw

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: ۱۲۰ عنوان خدمت رسانی در کمیته امداد صورت می گیرد که مسکن و اشتغال از مهمترین بخش های آن است و شاید بتوان گفت مانند یک دولت کوچک در این نهاد خدمت رسانی می شود.

شعبانی تصریح کرد: اگر کمیته امداد نبود شاید میزان جرایم در جامعه دو چندان می شد و از آنجا که فقر منشا بسیاری از آفات و آسیب هاست در این صورت با پیامدهای مخرب زیادی مواجه می شدیم.

وی اضافه کرد: خیلی از جرایم بویژه سرقت ریشه در فقر و بیکاری دارد و دستگاه قضایی قدردان خدمات کمیته امداد است که اجازه نداده آسیب های اجتماعی بیشتر شود.

شعبانی گفت: حب دنیا ریشه همه خطاهاست و یکی از مصادیق آن حب مال است و انسان هر چقدر به مال دنیا طمع داشته باشد به خطای بیشتری دچار می شود و هر چقدر روحیه کار خیر شکل بگیرد کمتر خطا می کند.

وی تصریح کرد: آنچه در اجرای عدالت اثرگذار است این که وکلا بازوی دستگاه قضایی برای احقاق حق هستند و چون قاضی باید ابتدا درست تشخیص دهد که مشکل چیست لذا یک وکیل می تواند با چند عبارت مناسب منظور را برساند و قاضی حکم درستی صادر کند.

شعبانی بیان کرد: وکلا در تشخیص درست پرونده و صدور حکم عادلانه و اجرای عدالت نقش مهمی دارند البته شاید برخی فکر کنند وکیل فقط دنبال پول خود است در حالی که اینگونه نیست و در اکثر مشاغل خوب و بد داریم اما وکلای شریفی که انسانیت را در اولویت دارند کم نیستند. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه در خصوص خدمات وکلا اطلاع رسانی خوبی نشده و جایگاه آن برای مردم تبیین نشده که رسانه ها می توانند این کمبود را برطرف کنند.

image_2022_1_24-0_10_13_374_TA8

شعبانی از وکلای خیرخو اه استان تشکر کرد و تداوم مشارکت آنها در رسیدگی به امور نیازمندان را خواستار شد.

در ادامه از درگاه پرداخت الکترونیک صدقه کمیته امداد استان قزوین رونمایی شد.

با راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک صدقه با استفاده از سیستم«کیو آر» ضمن تسریع در کمک رسانی، صرفه جویی در هزینه ها،پیشگیری از سرقت و استهلاک پول ملی، حذف مراجعه حضوری به کمیته امداد در دوران کرونا و بی نیازی به صندوق صدقات زمینه ساماندهی کارها نیز مهیا می شود.

مهدیه بیگلری از فرزندان معنوی کمیته امداد هم دکلمه ای اجرا کرد.

نحوی

در پایان از 60 وکیل حامی و خیر استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز